Avatar billede registrant2001 Nybegynder
14. februar 2006 - 23:08 Der er 7 kommentarer

Problem med 16-bit spil. XP kan ikke finde .exe-filen.

Hej,

Jeg har købt Agent Hugo (http://www.ite.dk/) til mine børn, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Når jeg vil starte programmet, får jeg fejlmeddelelsen: "Filen C.\PROGRA~1\Agent Hugo\AgentHugo.exe (eller en af de tilhørende komponenter) kan ikke findes. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt, og at alle de nødvendige biblioteker er tilgængelige".

Jeg har naturligvis prøvet at afinstallere og reinstallere spillet utallige gange, men uden held. ITE's support har prøvet at hjælpe mig, dog uden held. Jeg har ryddet op i registreringsdatabasen (for at fjerne evt. problemer) - stadig ingen Hugo.

Er der nogen, der har et godt bud? Jeg stiller 200 point på højkant, så jeg - forhåbentlig - kan genvinde ungernes respekt. :o)))

Jeg har Windows XP home service pack 2, 1,5 gb ram, 3,0 ghz intel processor - og jeg er normalt meget god til selv at finde svar på nettet og løse problemet, men denne gang er jeg lidt på den. :o)

Tak for svar!

DBH
registrant2001
15. februar 2006 - 00:06 #1
16-Bit spil ?
http://www.hugo-net.com/agenthugo/index.php

Starter du programmet via en dertil oprettet GENVEJ eller direke i install mappen ?
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2006 - 09:32 #2
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
15. februar 2006 - 18:51 #3
dr1: jeg får samme fejl hvad enten jeg starter fra en genvej eller lige direkte fra mappen. Og specielt når jeg starter programmet direkte fra mappen undrer det mig, at jeg får beskeden om, at filen ikke kan findes, for det er jo den, jeg dobbeltklikker på. :o)

hcma - tak for tipsene, men det er nogle lidt andre problemer. Jeg kan iøvrigt nævne, at jeg har erstattet både config.it, autoexec og command.com uden at det hjalp.

Jeg har også prøvet at vælge egenskaber for .exe-filen og så markere, at programmet skal starte op i Win95-mode. Igen samme problem.

Kan min 16-bit emulator være defekt? Og hvordan finder jeg ud af det?

:o)
15. februar 2006 - 22:12 #4
.. hvis muligt prøv programmet på en anden putter ?
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
16. februar 2006 - 16:56 #5
Jeg har netop prøvet at installere det på en anden pc med windows xp professional. Igen får jeg den samme fejlmeddelelse: "Filen C.\PROGRA~1\Agent Hugo\AgentHugo.exe (eller en af de tilhørende komponenter) kan ikke findes. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt, og at alle de nødvendige biblioteker er tilgængelige".

Andre bud? :o)
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2006 - 17:03 #6
kan det være din firewall som blokerer ?  (Norton, Zone Alarm o.s.v.)
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
17. februar 2006 - 23:19 #7
Næppe. Jeg har haft fat i supporten igen og de anbefaler mig, at jeg går til butikken og får en ny cd. De mener, at der er fejl på den cd, jeg har.

Tak for inputs  - jeg lukker tråden nu. :o)