Avatar billede spejder Nybegynder
13. februar 2006 - 21:02 Der er 3 kommentarer

Slette mapper efter dato og dertilhørende undermapper

Jeg har brug for et script der sletter mapper efter 10 dage, og de dertilhørende undermapper.

Jeg har søgt en del rundt på nettet og her i eksperten uden held. De fleste scripts tager udgangspunkt i filer og deres alder. Her ønsker jeg at slette efter hovedmappens alder, de underliggende mappers alder er altså ligegyldig.

Min tanke var at placere navnene på de mapper der skal slettes i en tekstfil, og derefter slette de enkelte mapper, som det er gjort her med enkelt-filer. Er det mnuligt?

@echo off
cls
setlocal
Dir w:\backup\*.log /B /O:-D /T:C > c:\temp\file.txt
For /f "skip=4 delims=/" %%a in (c:\temp\file.txt)do del "w:\backup\%%a" /f /q
Endlocal
Exit
14. februar 2006 - 00:09 #1
Måske 'inspiration' herfra -> http://www.eksperten.dk/spm/393648 ???
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. februar 2006 - 16:27 #2
Kan dette bruges (jeg har antaget at vi taler om WinXp)?

@echo off
cls
setlocal
Dir w:\backup\*.log /ad /B /O:-D /T:C > c:\temp\file.txt
For /f "delims=%CR%" %%a in (c:\temp\file.txt) do rd "w:\backup\%%a" /s /q
Endlocal
Exit
23. februar 2006 - 07:57 #3
Blev du klogere ?