Avatar billede danevald Nybegynder
13. februar 2006 - 15:22 Der er 4 kommentarer

POP3 konto på Small Business server 2003 Exchange

Hvordan kan jeg få lavet POP3 adgang til min Exchange Server, som kører via en Small Business server 2003 installation.
Avatar billede cmoz Praktikant
13. februar 2006 - 15:31 #1
Åbn Exchange System Manager, naviger ned til Servers. Kig under Protocols og der er POP3, og der kan du lave Pop3 virtual serveren.

Evt kontroller at Microsoft Exchange POP3 servicen er enabled i services.msc, den er disabled som standard i alm. Exchange 2003,så nok også i SBS versionen.
Avatar billede danevald Nybegynder
14. februar 2006 - 09:51 #2
Nu har jeg så enabled servicen og tror jeg har konfigureret serveren... men jeg kan ikke connecte. Skal jeg ikke bare skrive IP-adressen ind i stedet for fx pop3.xxx.dk i mailprogrammet?
Avatar billede cmoz Praktikant
14. februar 2006 - 10:37 #3
Jo IPen skulle være ligeså god. Husk pop3 kører på port 110. Har du sat POP3 virtuel server til at køre på (All Unassigned) eller en besetemt IP? Evt. prøv det sidste og se om det gør nogen forskel.

Hvis du vil connecte til pop.xxx.dk skal du i DNS have oprettet en record der peger på IP for din pop3 virtuel server.

Prøv først at connecte til Ipen inde fra dit LAN og se om det virker, og senere udefra. Så er det lettere at overskue mht. firewall regler og NAT eller lign.

Du kan også i cmd.exe skrive 'telnet ip-for-exchange 110' for at se om der er forbindelse.
Avatar billede danevald Nybegynder
15. februar 2006 - 14:50 #4
Jeg tror jeg har fundet mit problem, jeg kan ikke assigne det netkort der styrer forbindelsen ud ad til POP3 Virtual Server under Properties. Jeg kan vælge: All Unassigned eller 192.168.0.2 som styrer det interne netværk. Any ideas?