Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Logon-script i VBS

Jeg har pt. et logon script i en .bat fil. Den kontroller IP'en på standardgateway og udfører så forskellige kommandoer herudfra. Den vælger bl.a. Standardprinter samt tilslutter nogle netværksdrev.

Det er dog ikke muligt at bruge danske bogstaver i mine printernavne, hvilket jeg har behov for. Jeg vil derfor hører om der er nogen der kan hjælpe mig med at kode et logonscript i VBS?

//Oergaard
Avatar billede killerclown Nybegynder
13. februar 2006 - 10:35 #1
Hey Oergaard!
Hvis du lige poster dit bat-script, kan vi da kigge på det :o)

/Killer
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 10:44 #2
login.bat

@echo off

for /F "tokens=2 delims=:" %%I in ('ipconfig ^|findstr Standardgateway') do set IpAddress=%%I
set IpAddress=%IpAddress: =%

if [%IpAddress%]==[80.200.13.1] (
  net use L: \\net1\dokumenter /user:"username" "password"
  net use P: \\net1\personlig
  RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /y /n "Netværksprinter 1"
) else if [%IpAddress%]==[80.209.13.1] (
  net use L: \\net2\dokumenter /user:"username" "password"
  net use P: \\net2\personlig
  RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /y /n "Netværksprinter 1"
) else (
  RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /y /n "Hjemmeprinter"
)
Avatar billede killerclown Nybegynder
13. februar 2006 - 11:05 #3
Hvad version af Windows kører der på klienterne ?
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 11:08 #4
Det er min bærbar jeg tager med rundt til mine to arbejdspladser. Det kører med XP Pro (dansk version)
Avatar billede morhan Novice
13. februar 2006 - 11:10 #5
For at benytte æøå i en bat fil, skal du benytte OEM tegnsættet. Hvis du ikke har en windows-editor ved hånden som kan det, kan du benytte den gamle edit.com fra en kommandoprompt
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 11:13 #6
morhan> der tabte du mig... hvordan gør jeg brug af OEM tegnsættet?
Avatar billede morhan Novice
13. februar 2006 - 11:19 #7
kør>edit.com

Hvis du redigerer filen med denne editor, så burde de danske tegn virke
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 12:27 #8
morhan> det virker sku helt perfekt.

Kan du ikke give et eks. på en Windows-editor der kan klarer det også?`
Avatar billede morhan Novice
13. februar 2006 - 12:37 #9
det kan WordPad, hvis du vælger text-document MS-DOS format, når du gemmer
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 12:50 #10
WordPad giver mig samme problem, som når jeg benytter Notesblok.
Avatar billede oergaard Nybegynder
13. februar 2006 - 14:55 #11
Nej det passer ikke. Jeg må have lavet en fejl første gang, det virker perfekt på Wordpad...
Avatar billede oergaard Nybegynder
14. februar 2006 - 13:39 #12
Kan du du ikke smide et svar så du kan få nogle points...
Avatar billede oergaard Nybegynder
20. februar 2006 - 20:25 #13
Jeg lukker og slukker :-)