Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:21 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke brænde wave filer i Nero. HVORFOR IKKE?

Hej Eksperter.

Jeg har indspillet en par sange med mit band, og har fået wave filerne med hjem via mit usb-drev. Når jeg åbner Nero og vil brænde en lyd-cd med de filer, bliver Nero ved med at påstå, at de filer jeg forsøger at brænde ikke er understøttet?! Giver ingen mening, da man kan vælge en fane, hvor under, der står "alle filer" som inkluderer *.wav filer.
Jeg forsøgte efterfølgende at brænde filerne som CD-Rom(multisession) og det gik strygende, men min CD afspiller vil ikke afspille dem.

Hvad f****** sker der med nero?! Jeg er meget tæt på at slette det.

Hjælp!

Venlig hilsen

/M
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2006 - 23:24 #1
Du har vaalgt Audio CD i venstre kolonne ?
Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:28 #2
Kan ikke vælge audio-cd men noget der hedder lyd-cd. Min version er Nero Burning Rom SE, har det mon noget at sige?
Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:35 #3
Det må vel være fordi, du har den engelske version og jeg den danske, Doh! Det tog noget tid for mig at regne den ud :). Uanset hvad, kan jeg ikke få det til at funge. Hvad med en walk-through for dummies som mig?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2006 - 23:36 #4
Selvklart. Min er en engelsk udgave, og det hedder selvfølgelig Lyd-CD på dansk.

Hvis du går ind i Filer > preferences. Under generel er der en Plug-In Lookup knap nederst. Hit it.

Den fortæller hvilke decoders og encoders der er installeret. Hvis der ikke står en PMC wave file eller noget i den retning, vil den ikke kunne genkende WAW filer.
Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:39 #5
PMC wave file står både under encode og decode. Hvad gør jeg så forkert?!
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2006 - 23:41 #6
Har du også ADPMC WAW file under decoders ?
Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:44 #7
Jeps. Både IMA og MS. Jeg har i mellem tiden startet min anden maskine op, hvor der er en anden version af Nero. Den kommer istedet med fejlmeldingen, at jeg ikke kan brænde filen, da den er skrivebeskyttet?! Det er en sang jeg selv har skrevet, og så vidt jeg ved har jeg, eller ham der mixede sangen, ikke skrivebeskyttet den. Den er der ingen grund til. Fatter intet...
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2006 - 23:47 #8
Så burde Nero kunne håndtere filen, så der må være noget i vejen med selve filen, på en eller anden måde. Jeg har aldrig oplevet dette.

Du skulle vel ikke have mulighed for at konvertere WAW filen til MP3, og se om Nero så vil æde den ?
Avatar billede mester Nybegynder
10. februar 2006 - 23:53 #9
Mp3 filer spiser den lykkeligt. Det skal bare være en wave file, da jeg skal sende demoen ind til en konkurrence, og ikke vil risikere at udvælgelses kommitéen ikke kan afspille den på deres anlæg. Ville være pinligt. Pis... Kan jeg ikke fjerne beskyttelsen fra numrene?! Det ville da være absurd andet...
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. februar 2006 - 00:00 #10
Hov, hov. Hør nu lige her. Hvad er det du vil have ?

En CD med en WAW fil, så skal den brændes som en data CD, og kan ikke læses af en CD afspiller. ?

En CD med en CD fil, så skal den brændes som en Lyd-CD, og kan så afspilles på en CD afspiller. ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. februar 2006 - 00:01 #11
Begge typer kan afspilles af et computer CD drev, i en computer selvfølgelig.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:02 #12
Jeg har filerne (*.wav) til at ligge på min harddisk og de skal brændes over på en CD, således at de kan afspilles på en CD afspiller.
11. februar 2006 - 00:04 #13
Indspillet med hvad ?

Kør *.WAV filerne igennem CDex - konverter fra *.WAV til *WAV (eller til bedste *.MP3) format.
http://www.mp3-converter.com/cdex.htm

Det har jeg været ude for engang før et Redigeringprogram vil acceptere dem...

Du skal selvfølgelig aflevere en fuld prof. LYD-CD - ikke nogen med *.MP3 ell. *.WAV format til omtalte konkurrence.
Med nydeligt coverbilled osv...

Good Luck...
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:04 #14
Dvs. vi indspillede sangene i et studio og konverterede sangene over som wav filer. Disse filer har jeg nu fået med hjem, og vil brænde dem på en CD som jeg kan sende til konkurrencen. Det kan så være, at ham der mixede skidtet er kommet til at føre en beskyttelse over numrene, men det kan jeg bare ikke forestille mig...
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:06 #15
Ok. Prøver. Jeps, alt det andet grafiske, er der fuld styr på. Udover at være musiker, er jeg nemlig også grafiker, derfor ville det være lidt en skam at fucke den siddte detalje op.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. februar 2006 - 00:09 #16
Så er det en lyd CD du skal lave, og hvis den ikke æder WAW filen, så kan du prøve som jeg skrev 10/02-2006 23:47:53 at konvertere filen til mp3, og anvende denne mp3 fil til at lave en Lyd CD.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:15 #17
Det virkede sgu! Brugte CDexe til at konvertere wav filen om til wav fil... meget mærkeligt. Suverænt. Mange tak for hjælpen. Smid lige et svar, så du kan få nogle velfortjente point.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:19 #18
Nå, jeg fik vist jublet for tidligt. CD afspilleren læser godt nok, at der ligge 2 numre, men der er ingen lyd på, når filerne afspilles. Jeg giver snart op...
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. februar 2006 - 00:21 #19
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:22 #20
Jeg har valgt funktionen: "convert compressed audio files to wave files", er det forkert? Kan ikke finde en wave to wave funktion.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:23 #21
Tjaeh, det havde jeg overset. Så må lydkvaliteten vel lide.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:30 #22
Af en eller anden grund, forsvinder lyden, efter jeg har konverteret filerne om det så er fra wave til mp3 eller omvendt. Jeg er vist forbandet.
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 00:35 #23
Så tæt på og alligevel så langt fra målet. Hader computere.
11. februar 2006 - 00:44 #24
Lige en hurtig:

Hvilken afspiller (i putter altså) bruger du til *.WAV og *.MP3'erne ?

Jeg er nok først tilbage sent imorgen (altså søndag...)
Avatar billede mester Nybegynder
11. februar 2006 - 01:09 #25
Har fået det til at virke. Jeg konverterede de mp3 filer, jeg havde liggende af sangene om til wave filer, og så var den der. Var lige ved at gå ud af mit gode skind.
Tak for hjælpen endnu engang. Smid svar og få point.
11. februar 2006 - 18:41 #26
... de filer jeg henviste til i [11/02-2006 00:04:26] var oprindelig fra noget Mobiltelefon 'optagelse' ...
11. februar 2006 - 18:41 #27
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. februar 2006 - 10:55 #28
Pong :-)
Avatar billede mester Nybegynder
12. februar 2006 - 22:54 #29
Ha, ha. Ser først nu, at jeg har skrvet med 2 personer og ikke 1. Forvirringen er total. I deler i porten.
Avatar billede FLoMz Nybegynder
09. marts 2011 - 20:14 #30
hej jeg har det samme problem... jeg bruger pro tools og når det er mixet og klar til brænding det er lavet i wave format så kan den ikke . den kan brænde andre sange i wave bare ikke mit

men hvis jeg bruger windows media player kan den godt brænde den aktuele afspilning...

og som det ser ud er der ingen sikkerhed på filerne.