Avatar billede herch Nybegynder
08. februar 2006 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Combobox der henter data fra tabel

Jeg skal bruge en dialogboks i Word XP, som indeholder en combobox.
Denne combobox skal vise værdier fra en kolonne i en tabel, som er gemt i et andet Word dokument.
Er det muligt - hvis ja - har nogen noget VBA-kode til det?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2006 - 09:36 #1
Ja - det skulle være muligt.

Hvornår skal dialogboksen vises - når dokumentet åbnes - eller?
Er der flere tabeller i det dokument, der skal hentes fra?

MVH
Avatar billede herch Nybegynder
08. februar 2006 - 09:40 #2
Ja - jeg åbner dialogboks med .SHOW, når jeg starter dokumentet.
De øvrige opslag henter jeg i nogle databaser, så de er OK.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2006 - 10:10 #3
I spørgsmålet nævner du tabeli et andet word-dokument. Nu taler du om nogle databaser? - Men indholdet i comboboksen skal hentes fra et andet Word dokument?
Avatar billede herch Nybegynder
08. februar 2006 - 11:07 #4
Det er kun et word-dokument med en tabel - ingen database.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2006 - 12:47 #5
indsæt denne kode i din form:

Const wordMedtabel = "d:\eksperten\combobox\wordtabel.doc"  'SKAL TILPASSES
Private Sub UserForm_activate()
    Documents.Open wordMedtabel
    ActiveDocument.Tables(1).Select

    With ActiveDocument.Tables(1)
        antalrækker = .Rows.Count
        For r = 1 To antalrækker
            .Rows(r).Cells(1).Select            '(1) = kolonne 1
            cværdi = Mid(Selection.Text, 1, Len(Selection.Text) - 2)
            ComboBox1.AddItem cværdi
        Next r
    End With
    ActiveDocument.Close                        'lukker dokument med tabel
End Sub