Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:11 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

link til website i asp kode

Hej eksperter
Jeg har oprettet en access database hvor der er adskellige variabler. Bl.a en email og et link. email adressen er defineret som tekst hvor variablen link er defineret som hyperlink.

Mit problem er :
Når ASP koden skal vise selve siden er hverken email eller linket aktivt er skrevet som almindelig tekst.

For at i skal have lidt at grave i kan i se mine 2 kode linier til henholdsvis email og link

Email : Response.Write "<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7>" & rs("E-mail-adresse") & "</center></h7><br>"

link : Response.Write "<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7>" & rs("link") & "</center></h7><br>"

er der nogen som kan vise / sende mig noget kode som vil vise / aktivere de følgende 2 linier ?
På forhånd tak
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:19 #1
Hvis ellers at jeg har forstået problemet rigtigt:

Email : Response.Write "<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7><a href='mailto:" & rs("E-mail-adresse") & "'>" & rs("E-mail-adresse") & "</a></center></h7><br>"

link : Response.Write "<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7><a href='" & rs("link") & "'>" & rs("link") & "</a></center></h7><br>"
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:21 #2
ja det er korrekt. altså teksten email og link står ikke foran. men ja ellers er spørgsmålet korrekt forstået. jeg ville gerne at man kunne trykke på email adresse som bliver skrevet og det samme for linket
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:23 #3
Det skulle man meget gerne kunne med den viste kode. :^)
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:23 #4
det er desværre ikke tilfældet
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:24 #5
åh sorry jeg havde ikke set dine ændringer prøver lige at tilføje dem øjeblik
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:26 #6
nu har jeg prøvet og den starter ikke op i en ny browser for linkets vedkomne
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:27 #7
Ny browser:

Response.Write "<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7><a href='" & rs("link") & "' target='_new'>" & rs("link") & "</a></center></h7><br>"
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:29 #8
.... target='_blank'
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:30 #9
ja det ser også umidlerbart sådan ud, men den skriver også det hele default linket med ud dvs. www.xxx.dk/www.xxx.dk sådan ser det ud i adresse linien
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:32 #10
Prøv lige at gi' mig en Vis Kilde på HTL-koden.
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:32 #11
den starter godt nok en ny browser, men som sagt den skriver www adressen dobbelt
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:33 #12
PS: Du behøver altså ikke at svare mig med "Svar" hele tiden - Denne mulighed er til for at kunne give point.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:34 #13
Prøv at give mig en Vis Kilde af den side hvor at linket er på.
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:35 #14
her så en view source

<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7><a href='mailto:skejbycenter@sparkron.dk'></a></center></h7><br>
<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7><a href='www.sparkron.dk/sw261.asp' target='_blank'>www.sparkron.dk/sw261.asp</a></center></h7><br><center>

det skulle være koden
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:38 #15
Hvordan ville du gerne have at det skulle se ud i stedet?
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:39 #16
når den starter den nye browser skulle den vise den hjemmeside for www.sparkron.dk, men istedet viser den www.xxx.dk/www.sparkron.dk og det resultere i page not found
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:43 #17
Ok, det skyldes at der mangler et http: i starten af linket:

Response.Write "<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7><a href='http://" & rs("link") & "' target='_blank'>" & rs("link") & "</a></center></h7><br>"
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:44 #18
... problemet med denne løsning er at der muligvis allerede er skrevet et http:// i den værdi som ligger i databasen. Ved du om der eventuelt gør det?
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:46 #19
arh cool nu kører den, men hvad er det som gør at den ikke viser mailadressen:
Response.Write "<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7><a href='mailto:" & rs("E-mail-adresse") & "'>" & rs("E-mail-adresse") & "</a></center></h7><br>"
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:49 #20
Ligner noget jeg har set før... Prøv lige dette her:

EMail = rs("E-mail-adresse")
Response.Write "<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7><a href='mailto:" & EMail & "'>" & EMail & "</a></center></h7><br>"
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 21:59 #21
ja så virker emailadressen, men linket til hjemmesiden forsvinder, hvad er der gået galt ?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:01 #22
Huh, bizart? Hvordan ser det ud i en Vis Kilde?
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:04 #23
<center><b>emailadresse:</b></center><center><h7><a href='mailto:skejbycenter@sparkron.dk'>skejbycenter@sparkron.dk</a></center></h7>
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:05 #24
UPS forkert source kode beklager her er den for linket:

<center><b>se vores hjemmeside:</b></center><center><h7><a href='http://www.sparkron.dk/sw261.asp#http://www.sparkron.dk/sw261.asp#' target='_blank'></a></center></h7>
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:07 #25
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:11 #26
UPS ja det gjorde det har slettet linierne og redigeret dem er ved at uploade database, men den har tilføjet det igen.
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:17 #27
har fixet lavede feltet om til et tekst felt i databasen i stedet for hyperlink, så virker det.. :o) Kæmpe tak for din indsats og tålmodighed.
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:17 #28
du har fortjent 100 point fra mig
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:18 #29
Hvad mener du med "tilføjet dem igen"?

Hvis de stadig er tilstede når du laver en Vis Kilde så skyldes det nok at du bare kigger på en cachet version af siden. Prøv så med en Ctrl+F5 for at refreshe siden.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:20 #30
Jamen, så lægger jeg da et svar :^)
Avatar billede beckman Nybegynder
07. februar 2006 - 22:21 #31
så er de begge med, så skal jeg lige tildele dig nogle point. og nu er det lang tid siden jeg har været inde for at afgive point hvor er det jeg gør det henne ?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:22 #32
Du skal først markere mit nick ude i venstre side før at du kan acceptere svaret.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 22:23 #33
Ser at du selv faldt ud af det :^)