Avatar billede jess_chr Nybegynder
07. februar 2006 - 19:30 Der er 6 kommentarer

Panels og Resize - tager for lang tid!

Jeg har lavet mit eget årskalender object, det er lidt lowtech pt men det fungere ret godt og ser rigtig godt ud.

  _M___T___O___T___F___L___S__...
Jan    ___|___|___|___|_x_|_x_|...
Feb  |___|___|___|___|_x_|_x_|...
Mar          |___|___|_x_|_x_|...
...

Det er egentlig bare Panel på Panel på Panel osv., og det er lidt mit problem, objectet resize sig selv afhængig af det panel det ligger på, og når det så skal tegne sig selv bagefter tager det en evighed (ca. 24sec)!

Er der ikke en der har prøvet noget lignende, og ligger med svaret?

Tak...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. februar 2006 - 20:29 #1
det er formodentlig fordi du gentegner alle paneller.
Avatar billede jess_chr Nybegynder
07. februar 2006 - 20:45 #2
ja, men hvordan kan man gå uden om det... jeg har lavet det om til et bitmap, men det tager stadig for lang tid.

jeg har sporet min største lag til at kode området jeg resizer panels.
Avatar billede jess_chr Nybegynder
07. februar 2006 - 21:00 #3
jeg har fået fjernet laggen på at resize, men hvordan kan man få den til at lade være med at give mig en lille kortfilm om kalenderens opstandelse hver gang objektets tegnes?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2006 - 07:29 #4
i hvilke tilfælde tegnes den op på den måde ?

Du skal formodentlig prøve at få den til kun at refreshe det nødvendige panel.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2006 - 07:30 #5
kan det her være med til at hjælpe på problemet :
www.csharphelp.com/archives2/archive326.html+c%23+panel+flickering&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=3" target="_blank">http://64.233.179.104/search?q=cache:9Dz0o81tsEQJ:www.csharphelp.com/archives2/archive326.html+c%23+panel+flickering&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=3
Avatar billede jess_chr Nybegynder
08. februar 2006 - 17:30 #6
jeg har en OnClick event på mine dage så jeg kan ikke lave det om til Bitmap eller Lign., det har jeg i øvrigt prøvet, Men gik fra det grundet OnClick.

jeg har fået LoadTiden skåret ned til 2,5 sekund.

Kalenderen ligger på en tabpage, og det er okay den skal loade første gang, men jeg ber den ikke om at tegne hver gang den vises, jeg opdatere kun når jeg har lavet en aktiv handling på det(Undtagen OnClick!)!

Jeg voervejer at tegne det til Bitmap hvorefter jeg lægger et enkelt panel over "dag" delen, med en OnClick Event, så kan jeg registrere MousePosition, og efter bedste evne se hvilken dag man har klikket på, men det arbejder jeg lidt på og ser om det virker, ellers vender jeg stærkt tilbage!