Avatar billede shjdsi Nybegynder
07. februar 2006 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

har brug for hjælp til regulært udtryk i preg_match

hej jeg skal have valideret et dato format der er følgende

yyyy-mm-dd tt:mm:ss

jeg har kaflet denne som validere på yyyy-mm-dd

if ( preg_match("/\d{4}-\d{2}-\d{2}/",$dato))

hvordan får jeg added et check for tt:mm:ss i denne preg_match
Avatar billede barklund Nybegynder
07. februar 2006 - 13:31 #1
Kommer an på, om kun gyldige timestamps/datoer skal tjekkes, eller om det bare skal være nogenlunde. Dit script validerer jo også 0001-99-99 - hvilket netop kan være et gyldigt timestamp :)

Den simple er jo blot at udvide med de næste 3 tal:

if ( preg_match("/\d{4}-\d{2}-\d{2} \d{2}:\d{2}:\d{2}/",$dato))

Skal du tjekke yderligere kan du jo oprette timestampet ud fra de givne data, konvertere dette tilbage til en streng og verificere, at det giver den samme streng - det kan laves ganske kort :)

--
Morten Barklund
Avatar billede shjdsi Nybegynder
07. februar 2006 - 13:49 #2
tak det virker fint nok for mig ;-) bare lige selve formattet jeg vil chekke på.
vil du lægge et svar så jeg kan lukke
Avatar billede barklund Nybegynder
07. februar 2006 - 14:22 #3
Oki :)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. februar 2006 - 14:35 #4
Tark for points :)