Avatar billede digitalan Nybegynder
07. februar 2006 - 09:48 Der er 1 kommentar

Problemer med danske tegn i CDO-objektet

Jeg har et problem med æ, ø og å i et bogbestillingsscript.

Jeg danner en streng på følgende måde:

  strBesked= "Navn: " & session("navn") & chr(13)
  strBesked= strBesked & "Skolenavn: " & session("skolenavn") & chr(13) & chr(10)

  strBesked= strBesked & "Email: " & session("email") & chr(13) & chr(10)
  strBesked= strBesked & "Bemærkninger: " & session("remarks") & chr(13) & chr(10)
  strBesked= strBesked & "Bestilling: " & chr(13) & chr(10)

  Set BagItems = LoadXMLBag()

  For Each product In BagItems.childNodes
    strBesked= strBesked & "Antal: " & product.text & chr(13) & product.attributes.getNamedItem("isbn").text  & chr(13) & chr(10)
    strBesked= strBesked & " " & product.attributes.getNamedItem("titel").text & chr(13) & chr(10)
    strBesked= strBesked & " " & product.attributes.getNamedItem("undertitel").text & chr(13) & chr(10)
    strBesked= strBesked & " " & product.attributes.getNamedItem("hyldeliste").text & chr(13) & chr(10)
    strBesked= strBesked & " " & product.attributes.getNamedItem("afdeling").text & chr(13) & chr(10)
    strBesked= strBesked & " Indbinding: " & product.attributes.getNamedItem("indbinding").text & chr(13) & chr(10)
    if product.attributes.getNamedItem("kviklevering").text="Ja" then
      strBesked= strBesked & " Kviklevering: " & product.attributes.getNamedItem("kviklevering").text & chr(13) & chr(10)
      strBesked= strBesked & " " & product.attributes.getNamedItem("afhentning").text & chr(13) & chr(10)
    end if
    strBesked= strBesked & "________________________________________________________________"  & chr(13) & chr(10)

Den sætter jeg ind i TextBody:
  objMail.TextBody = strBesked

Når mailen dukker på, så ser den således ud:
Navn: AB
Skolenavn: Søhusskolen EAN xxxxxxxxx TEL 66 18 76 00
Email: xxxxx@skolekom.dk
Bemærkninger:
Bestilling:
Antal: 1
Bo spiser gift

Basis
Udlån
Indbinding: Ja
________________________________________________________________

Bemærk at Æ-et i Bemærkninger er OK.

Er der nogen der kan hjælpe med at løse problemet?
Avatar billede digitalan Nybegynder
08. februar 2006 - 14:25 #1
Ordet Udlån ser således ud: Udlån