Avatar billede maxa Nybegynder
05. februar 2006 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding når ASP CMS forsøger at gemme på MySQL

Hej Alle,

Jeg har forsøgt at oprette en MySQL database på min localhost, da jeg gerne vil kunne arbejde med mit cm-system, uden at skulle være afhængig af en Internetforbindelse. Normalt arbejder jeg på en server opstillet ude i byen, som understøtter ASP og MySQL.

Jeg har installeret en MySQL version 5.0.18, installeret en MySQL ODBC driver V5, og fået dem til at tale sammen.
Jeg har indstillet min localhost til at pege på den webside jeg ønsker vist.
Jeg har kopieret indholdet fra den database jeg ønsker vist, over på min lokale SQL.
Jeg har opsat database henvisningerne til at pege på den lokale SQL database, med følgende linjer:

conn.ConnectionString = "DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
                        & " DATABASE=mysqltest;UID=root;PWD=max; OPTION=16387"

conn.Open

Websiderne og CMS'en fungerer upåklageligt, alt indhold fra min lokale database vises som det skal. Men når jeg forsøger at gemme indhold jeg ændre på CM-systemet, får jeg følgende fejlmelding:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Streng- eller bufferlængden er ugyldig.

Er der nogen som har en ide til, hvad jeg kan gøre for at ændre den streng/buffer-længde?

MVH Max
Avatar billede cpufan Juniormester
05. februar 2006 - 13:22 #1
http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/5.0.html

din odbc driver er en alpha release, og kan indeholde fejl,
hvilket ovenstående også indikerer, brug en ældre version istedet for.

måske mysql 3.51 som er den seneste STABLE version

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html
Avatar billede maxa Nybegynder
05. februar 2006 - 13:46 #2
Jeg brugte først ODBC 3.51, men opgraderede til v5, da jeg ikke kunne finde fejlen.

MVH Max
Avatar billede maxa Nybegynder
29. maj 2006 - 21:06 #3
Lukker