Avatar billede 123 Nybegynder
28. april 2001 - 21:49 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Åben en side der består af et frameset?

Har et ret indviklet problem.

Et normalt link ser jo sådan her ud:
<a href=\"side.htm\" target=\"_blank\">tryk</a>

Men hvad gør jeg så hvis jeg gerne vil have at det vindue der bliver åbnet består af et frameset med \"side.htm\" i den øverste del, og \"menu.asp\" i den nederste?

Ligesom Hotmail gør når man trykker på et link...
Avatar billede demaweb Nybegynder
28. april 2001 - 21:51 #1
du laver bare sin frames i side.htm !
Har du flere spørgsmål er du velkommen

</DeMaWeb>
Avatar billede prodic Mester
28. april 2001 - 21:53 #2
Du laver bare en include i en tabel i din menu.asp, så den henter side.htm eller hvad mener du?
Avatar billede theartist Nybegynder
28. april 2001 - 21:54 #3
du åbner en af dine egne sider, så ser framesættet bare sådan ud:

--------------------- på din side brugeren er på ------------
dit link: <a href=\"frames.htm\" target=\"_blank\">gå til hotmail</a>
----------------------------------------------------------------

--------------------- din framesside --------------------------
<frameset  rows=\"*,100\">
    <frame name=\"hotmail\" src=\"http://www.hotmail.com\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
    <frame name=\"menuen\" src=\"menu.asp\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
-------------------------------------------------------------------
</frameset>
Avatar billede demaweb Nybegynder
28. april 2001 - 21:54 #4
Altså

side.htm kan se sådan ud:
<FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"80%,*\" COLS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"side2.htm\" NAME=\"side\" SCROLLING=\"auto\">
    <FRAME SRC=\"menu.asp\" NAME=\"menu\" SCROLLING=\"no\">
</FRAMESET>
Avatar billede theartist Nybegynder
28. april 2001 - 21:55 #5
framesside = frames.htm
Avatar billede theartist Nybegynder
28. april 2001 - 21:57 #6
bemærk at nogen sider kan have såkaldte framebusteres, der netop forhindrer folk i at kunne linke til dem og stadig have noget af deres side vist. Sådan en fætter kan du snildt lave i javascript og bliver til tider brugt - dermed er denne mulighed desværre gået tabt for nogen, men det er igen et fåtal.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. april 2001 - 22:13 #7
filen side2.html:
<html>
<head><title>Selv Loadende Rammer</title>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">

<script language=\'javascript\'><!-- // indsæt scriptet i head
var loadedFrame = false;
if ( !parent.loadedFrame ) { // hvis jeg ikke ligger i min ramme
  loadedFrame=true;        // så skriv rammen (pas på \' og \")
  document.write( \'<frameset rowss=\"80%,*\">\'
                +\'  <frame name=\"side\" src=\"side2.html?_\">\'
                +\'  <frame name=\"menu\" src=\"menu.asp\">\'
                +\'</frameset>\'  );
};
// --></script>

</head>
<BODY>

Hvad der nu skal stå i side2.html.

</body>
</html>

Du må selv om om du gider lave en frameset sider der hedder \"side.html\"

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. april 2001 - 22:15 #8
Ups.  kun eet s i rows
  document.write( \'<frameset rows=\"80%,*\">\'
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. april 2001 - 22:20 #9
Næe, er det ikke menu.asp der er den faste og den du selv laver?