Avatar billede madiedk Nybegynder
03. februar 2006 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

send fra serverprogram til klient

jeg har et serverprogram der løbende udskriver til terminal vinduet. og så har jeg et klientprogram i et andet terminalvindue, der skal læse noget af det der  bliver skrevet til serverprogrammet terminal. og skriver det i klientterminal vinduet og i en logfil. hvordan kan det løses?
Avatar billede mysund Nybegynder
03. februar 2006 - 23:50 #1
Hej madiedk.
Skal det forstås sådan at du starter et server program op, og gerne vil ha terminal output derfra redirigeret vha. tcp til en klient der skriver det dels til terminal dels til log fil?

Og det er redirigeringen og klienten du gerne vil ha lavet?

Og tilsidst, er en tcl løsning ok?
(tcl er platform uafhængigt)
Mysund
Avatar billede mysund Nybegynder
04. februar 2006 - 05:19 #2
Hej igen.

Sad og kedede mig, og har lavet to scripts i tcl der fungere (sender fra linux modtager i windows)

Interesseret, eller er tcl ikke brugbart?
Avatar billede madiedk Nybegynder
04. februar 2006 - 10:49 #3
det er ikke over netværk, det er en skoleopgave jeg bare sidder lidt fast i. jeg er ikke så stærk i det. savner bare lidt inspiration til hvordan det kan løses.
Avatar billede mysund Nybegynder
05. februar 2006 - 00:02 #4
Vil du prøve tcl løsningen? (Det kan køre selvfølgelig også køre på kun én maskine)

Hvis ja:

Hvilken platform kører dine terminal sessioner på? (win ell. linux)

Skal server terminal vinduet stadig kunne modtage input (fra tastaturet eller klienten), eller skal den bare startes, og køre selv?

Skal output fra terminal vinduet osse skrives ud i terminalvinduet?

Noget specielt format for output til logfil og klient?

Det vil kræve at du downloader en tcl fortolker (0.5 mb) med mindre du kører linux, da tcl ligger på de fleste linux distros (tclsh)

Mysund
Avatar billede madiedk Nybegynder
05. februar 2006 - 11:37 #5
jeg tror det er ude for mit pensum at lave det med tcl. kan du ikke komme med andre måder at lave det på, måske med noget pipe eventuelt!?
Avatar billede mysund Nybegynder
05. februar 2006 - 14:22 #6
Hej igen

http://www2.linuxjournal.com/article/2156 er der lidt hjælp
måske noget i retning af:
i server terminalen:
(lav en pipe, og start serverprogram op, og smid stdoutput fra serverterminalen til en pipe)

mkfifo pipe1
serverprogram >pipe1

Der efter på klient terminal:
tee logfil.log <pipe1
(tee tager stdinput, og skriver det til logfil + stdoutput)

Evt. akn du på server terminal lave:
mkfifo pipe1
serverprogram |tee pipe1

Så vil stdoutput fra serverprogram blive smidt til både pipe og serverterminal

mvh.
Mysund
Avatar billede madiedk Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:46 #7
svar så der point
Avatar billede madiedk Nybegynder
05. februar 2007 - 20:27 #8
ingen svarede så tager dem selv:-)