Avatar billede liebing Nybegynder
03. februar 2006 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt i tabel

Jeg er har et problem. Jeg har skrevet følgende:
mysql_query("INSERT INTO kalender '$username'='$x' WHERE id='$kalenderid'");

Jeg vil gerne sætte $x ind i $username ind i tabelen kalender.

$username, $x og $kalenderid er alle tre defineret.

Men der sker ikke rigtig så meget. Nogen der kan hjælpe med hvad der er galt?
Avatar billede zappa Nybegynder
03. februar 2006 - 14:20 #1
Prøv med:

mysql_query("INSERT INTO kalender (username) VALUES ".$x." WHERE id = '".$kalenderid."'");

hvis du skal indsætte $x i database feltet "username".
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2006 - 14:31 #2
WHERE bruges ikke sammen med INSERT:

Enten er det en INSERT du skal bruge (hvis den ikke findes i forvejen). I MySQL kan de se sådan her ud:

mysql_query("INSERT INTO kalender SET $username='$x', id='$kalenderid'") or die(mysql_error());
mysql_query("INSERT INTO kalender ($username, id) VALUES ('$x', '$kalenderid')") or die(mysql_error());

- hvor den første er en ren MySQL-version, og den sidste faktisk er standard SQL (og der skal altså parantes rundt om VALUES-delen).

... eller det er en UPDATE du skal bruge (hvis den allede finde, men bare skal opdateres):

mysql_query("UPDATE kalender SET $username='$x' WHERE id='$kalenderid'") or die(mysql_error());
Avatar billede liebing Nybegynder
03. februar 2006 - 14:34 #3
Feltet varierer alt efter hvilken bruger der er logget ind. Jeg har lige prøvet med:
mysql_query("INSERT INTO kalender (".$username.") VALUES ".$x." WHERE id = '".$kalenderid."'");
Avatar billede liebing Nybegynder
03. februar 2006 - 14:38 #4
Nielle, det har du ret i. Det havde jeg ikke tænkt på, så nu virker nu. Tak for hjælpen. Smider du et svar?
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2006 - 14:51 #5
Svar :^)
Avatar billede zappa Nybegynder
04. februar 2006 - 05:21 #6
nielle har fuldstædig ret.
Jeg må ha' sovet, da jeg skrev den første kommentar. Beklager.