Avatar billede shjdsi Nybegynder
03. februar 2006 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

function kald, hva laver jeg forkert her ?

Hej! jeg jar kigget i andre tråde vedr. dette men kan ikke se hvad jeg gør galt. Jeg vil gerne kalde funktionen makeMemoryGraph($hostid, $dateTfrom, $dateTend);
fra en form, jeg basere det på en hidden variable sid, men det fungere ikke rigtig

$php_self =$_SERVER['PHP_SELF'];

print "<form action=$php_self method=\"POST\">";
print "<input type = \"hidden\" name = \"sid\" value=\"1\">";
print "<table>";
print "<td colspan=\"2\" align = \"center\"><h3>Indtast til og fra dato</h3></td><tr>";
print "<td>dato fra yyyy-mm-dd tt:mm<td><input type =\"text\"name=\"dateTfrom\" value = \"2006-2-01 23:00:00\"></td><tr>";
print "<td>dato til  yyyy-mm-dd tt:mm<td><input type =\"text\"name=\"dateTend\" value = \"2006-02-02 23:00:00\"></td><tr>";

print "<td>lav graf</td><td><input type=\"submit\" name =\"lavgraf\"></td></tr>";
print "</form>";
print "Dette er sid: $sid\n";
if(isset($sid)) {
makeMemoryGraph($hostid, $dateTfrom, $dateTend);
print "<p>i functions kald</p>\n";
}
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2006 - 10:57 #1
Prøv med dette:

if (isset($_POST["sid"]))
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2006 - 10:58 #2
... og selvfølgelig også:

print "Dette er sid: " . $_POST["sid"] . "\n";
Avatar billede shjdsi Nybegynder
03. februar 2006 - 11:04 #3
ahhh.. Det virkede :-) Er der ikke en php settings i php.ini man kan ændre så det ikke er nødvendigt
Avatar billede whatever Nybegynder
03. februar 2006 - 12:19 #4
Du kan sætte register_globals = on i din php.ini fil. Det er dog ikke noget der kan anbefales at gøre. Af sikkerhedsmæssige årsager er register_globals slået fra som standard. Flere og flere webhoteludbydere kører også med register_globals slået fra.

Så jeg vil klart anbefale at du koder som om register_globals fra slået fra. At gøre det modsatte er ikke nær så sikkert, og ikke ligefrem fremtidssikret.
Avatar billede shjdsi Nybegynder
03. februar 2006 - 14:18 #5
ok... tak for informationerne. Vil du lægge et svar her, så jeg kan lukke spg. igen.
Avatar billede whatever Nybegynder
03. februar 2006 - 14:56 #6
Et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. februar 2006 - 18:27 #7
Nu håber jeg så bare at du vælger at gøre det sådan som jeg har vist, og ikke det som whatever *fraråder* dig at gøre. ;^)