Avatar billede anjep Nybegynder
02. februar 2006 - 16:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flytte database fra en server til en anden

Hej Eksperter,

Jeg er igang med at flytte en hjemmeside lavet i C#.net, med tilhørende database til en ny server, jeg har prøvet en masse forskellige ting blandt andet oprette databasen på ny, lave en backup, exportere/importerer med MTA'en....men uden held

Hver gang får jeg nogle fejl som leder mig hen i at dato formatet er forkert / sprog settings....

Følgende fejl får jeg: The conversion of char data type to smalldatetime data type resulted in an out-of-range smalldatetime value

Jeg synes jeg har prøvet alt hvad jeg evner og kan ikke gennemskue om koden i sitet skal laves om eller om der er en mulighed for at rette noget i SQL serveren...

Serveren som sitet skal køre på er en Small Business Server 2003 Premium, og den er frisk installeret

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. februar 2006 - 16:30 #1
Prøv at lave dato feltet om til datetime istedet for smalldatetime i din db. Alternativt parser du datoen først på din hjemmeside og indsætter den derefter. På den måde kan du fra programmet sikre dig at datoen er korrekt.

Vh
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2006 - 16:32 #2
BACKUP & RESTORE lyder som dne rigtige lowsning i mine oerer
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. februar 2006 - 16:49 #3
Ja det er nok det bedste, hvis det virker :)
Avatar billede lordnelson Seniormester
02. februar 2006 - 16:58 #4
Hvis det er en sql server du taler om
skal databsen først detache

og på den nye server skal den attach

LN
Avatar billede anjep Nybegynder
02. februar 2006 - 17:01 #5
Jeg har prøvet backup / restore, og jeg har også lige prøvet at ændre til datetime....det sjove er at data kommer ind i databasen, men det er når de skal læses igen.....

>>Lordnelson, tror du det vil løse mit dato problem?
Avatar billede lordnelson Seniormester
02. februar 2006 - 17:11 #6
Backup restore duer normalt ikke ( har prøvet)

Hvis jeg vil flytte (kopierer) en database fra et sted til et andet
gør jeg det fysisk i stifinder, eller lign.
men det kræver du deatscher databasen først
kopierer/flytter den til det nye sted hvor du vil have den
går ind i SQL serveren og Attacher databasen igen. Men husk at kopierer
begge filer både MDB og log filen

LN
Avatar billede anjep Nybegynder
02. februar 2006 - 17:24 #7
Oki, jeg vil prøve iaften....takker ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2006 - 17:55 #8
hm

saa hvis ens server braender og man installerer en ny server saa kan man
ikke restore fra ens backup ?

det lyder ikke rigtigt !
Avatar billede lordnelson Seniormester
02. februar 2006 - 23:07 #9

Men det er bare hvad jeg har oplevet
hvis man skal bruge restore skal den jo restore til et eller andet
Så min backup består af en detach samt copy til andet drev
så har jeg en kopi af databsen ikke kun en backup

Bare efter et par små kedelige oplevelser
man kan jo gøre som man vil

LN
Avatar billede anjep Nybegynder
02. februar 2006 - 23:51 #10
Lige et side spørgsmål, hvad så med mit site som ligger i IIS'en hvordan tager man en ordentlig backup af denne - hvis man skal flytte den over til en ny server, indtil nu har jeg bare lavet et nyt site og så kopieret filerne over.....Men er det den rigtige metode?
Avatar billede anjep Nybegynder
02. februar 2006 - 23:52 #11
Er overstående spørgsmål til denne gruppen - eller skal det kastes et andet sted hen?
Avatar billede anjep Nybegynder
03. februar 2006 - 00:56 #12
Hej igen.....Nu har jeg prøvet at flytte den med detach, og attach.....men det er stadig samme fejl.....gaaaaab, nogle gode ideer?

Fejlen ser sådan her ud:

The conversion of char data type to smalldatetime data type resulted in an out-of-range smalldatetime value.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: The conversion of char data type to smalldatetime data type resulted in an out-of-range smalldatetime value.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 02:27 #13
Jeg tvivler faktisk paa at det er et data problem.

Jeg tror at den nye database er OK.

Men du konverterer fra VARCHAR til SHORTDATETIME og det driller.

Og du kan sagtens have ret i at det er dd-mm-yyyy versus mm-dd-yyyy versys yyyy-mm-dd
somn driller

nu kan jeg se at du bruger .NET, saa du boer helt klart undgaa den konvertering
og bruge parameters

se eksempel 3 her http://www.eksperten.dk/artikler/831
Avatar billede anjep Nybegynder
03. februar 2006 - 02:42 #14
Data problemet tror jeg du har ret i.....men jeg forstår ikke at men ikke bare kan flytte sitet over og så få det til at fungere, nu er jeg meget ny i asp.net, men har haft de samme problemer i alm. asp programmering, men der kunne man styre det i toppen af siden med LCID og så var grundlaget lagt for det resterende.....

Har man ikke dette i asp.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 02:53 #15
hvis den konvertering sker i .NET kan du godt saette Locale og dermed andre den

men hvis konverteringen sker i SQLServer saa skal du saette formatet der
Avatar billede anjep Nybegynder
03. februar 2006 - 07:55 #16
Shit....du var stadig oppe.......øv øv.

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg gør det?
Avatar billede anjep Nybegynder
03. februar 2006 - 08:09 #17
Nu fandt jeg koden.....tror jeg - er der nogen som kan fortælle mig hvor den skal ind?

System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = System.Globalization.CultureInfo("da-DK");
System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture;
Avatar billede anjep Nybegynder
03. februar 2006 - 10:11 #18
Jubiiiii........nu virker det :-) kunne i ikke ligge et par svar, så jeg kan komme af med mine point?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 15:01 #19
jeg er i en anden tidszone ...

og svar

(har du laest artiklen om parameters ?)
Avatar billede anjep Nybegynder
10. februar 2006 - 12:09 #20
Ja jeg læste artiklen, men kunne ikke bruge den......men god artikel :-)