Avatar billede plaq Nybegynder
01. februar 2006 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Select med data fra en db skal være dynamisk

Hej jeg har brugt en del tid på dette så vil gerne have lidt Ekspert hjælp.. :)

jeg har 4 select boxe i et form men 1 skal være afhængelig af en anden men her kommer problemet... jeg kan ikke få det til at virke...

her kommer koden...

<?php
include ("config.php");

$id = $_GET['id'];

echo'<form name="testform">';
$q = mysql_query("SELECT * FROM Products");
    echo"<select name='Products' onChange='Load_id()'>";
  while($row = mysql_fetch_array($q)) {
          $selected = ($row["gruppe_id"] == $id)? "SELECTED":"";
      echo"<option value='".$row['id']."'". $selected." >".$row['Name']."</option>";
  }
    echo"</select>";

$q2 = mysql_query("SELECT * FROM ProductVersion WHERE ProgramID = $id");
    echo "<select name='Version'>";
  while($row = mysql_fetch_array($q2)) {
      echo"<option value=".$row['id'].">".$row['Name']."</option>";
  }
    echo"</select></form>";
?>

<script type="text/javascript">
function Load_id()
{
var id = document.testform.Products.options[document.testform.Products.selectedIndex].value
var id_txt = "?id="
location = id_txt + id
}
</script>

den henter godt nok "Name" fra Product men der kommer ikke noget i  nr 2 select box..
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. februar 2006 - 15:27 #1
prøv at smid et par "or die(mysql_error());" ind efter hver mysqlsætning og se om den laver noge fejl
Avatar billede plaq Nybegynder
01. februar 2006 - 15:48 #2
okey ellers nogle gode idér...
Avatar billede plaq Nybegynder
04. februar 2006 - 15:05 #3
lukker denne