Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 13:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

net use drev

Når man ved brug af net use mapper et drev, kommer det til at se ud som nedenstående. Men vil godt have at man selv kan bestemme den navn, fx 'faellesdrev' F:

faellesdrev$ på 'servernavn'

(roder med win2003 ent)
Avatar billede mysund Nybegynder
02. februar 2006 - 00:18 #1
Hej kevinsk

Her er en quick and dirty løsning, der genererer en reg fil, der flettes ind i reg basen
eksempel på bat fil:

@echo off
set servernavn=[indset servernavn]
set sharenavn=[indsæt sharenavn]
set sharelabel=fællesdrev

rem
rem map drevet
rem

net use F: \\%servernavn%\%sharenavn%

rem
rem generer regfil
rem

echo Windows Registry Editor Version 5.00>%temp%\drevmap.reg
echo. >>%temp%\drevmap.reg
echo [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2\##%servernavn%#%sharenavn%]>>%temp%\drevmap.reg
echo "_LabelFromReg"="%sharelabel% på %servernavn%">>%temp%\drevmap.reg

rem
rem indflet regfil
rem

regedit /s %temp%\drevmap.reg

rem slut

Håber du kan bruge det
Mvh
Mysund
Avatar billede mysund Nybegynder
02. februar 2006 - 00:24 #2
Hej igen.

linjen echo "_LabelFromReg"="%sharelabel% på %servernavn%">>%temp%\drevmap.reg
vil give "fællesdrev på [servernavn]" F:
istedet kan du lave linjen
echo "_LabelFromReg"="%sharelabel%">>%temp%\drevmap.reg
som vil give "fællesdrev" F:
Brugere af fællesdrev er somregel ligeglade med hvad serveren hedder, bare Fællesdrev og F: er der.

mvh
Mysund
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2006 - 21:35 #3
Havde håbet der var en lidt mere enkel løsning :)  Men tak for hjælpen. smid svar
Avatar billede mysund Nybegynder
03. februar 2006 - 22:41 #4
Ja... quick and dirty.
Her er svar. Jeg bruger selv princippet til at unattended "efter konfiguration" af ghostede pc'ere på jobbet.