28. april 2001 - 13:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Highscore

På: http://www.friserverplads.dk/atomic/ak_pong.html har jeg lavet et LILLE spil og vil så gerne vide hvordan jeg laver en highscore liste,

-Jonas
Avatar billede cowboy Nybegynder
28. april 2001 - 13:28 #1
fin ide, og udemærket lavet.

Men, du er med på at hvis bolden rammer på over eller underkanten af musestyringsfeltet, så suger bolden sig fast og tæller en hel masse point !!!

/cowboy
28. april 2001 - 13:33 #2
Ja jeg har bemærket det og prøvet at rette fejlen. Men kan du sådan noget med highscore?

-Jonas
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 14:11 #3
Hvis du skal lave en highscore liste i flash, så skal der laves noget serverside script i asp eller php. Ellers kan du ikke gemme highscore listen. Du skal sende data til scriptet fra flash. Flash kan sagtens læse txt filen ind uden asp eller php.

/per
Avatar billede brandy Nybegynder
28. april 2001 - 16:24 #4
Jeg har lavet et highscore system i PHP som bruger MySQL: http://www.eksperten.dk/spm/62973

Og jeg har også lavet et som bruger txt-filer...finder det lige

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
28. april 2001 - 16:32 #5
highscore.php
----------start---------
<?php
header(\"Cache-Control: no-cache, must-revalidate\");
header(\"Pragma: no-cache\");
$fp = fopen(\"highscore.txt\",\"a\");
fputs($fp,\"$navn $score\\n\");
fclose($fp);

$highscore = file(\"highscore.txt\");
usort ($highscore, \"h_compare\");
function h_compare ($h1, $h2) {
    $i1 = explode(\" \", $h1);
    $i1 = $i1[1];
    $i2 = explode(\" \", $h2);
    $i2 = $i2[1];
    if ($i1 == $i2);
        return 0;
        return ($i1 > $i2) ? -1 : 1;
}
$highscore = implode(\"\\n\",$highscore);
$fp = fopen(\"score.txt\",\"w\");
fputs($fp,\"highscore=$highscore\");
fclose($fp);
?>

-------slut-------

Scriptet skulle klare skærene...du sender bare variablerne navn og score fra flash til scriptet:

på en send knap i flash hvor der er et input felt som hedder navn og et som hedder score (med scoren i selvfølgelig) *gg*:

on (release) {
    loadVariables (\"highscore.php\", \"\", \"POST\");
}

For så at loade scoren ind i Flash\'en bruger du dette:

loadVariables (\"highscore.txt\", \"\");

Det skulle virke!

[Brandy]
www.fotx.net/brandy
28. april 2001 - 16:40 #6
Det var vidst lige en tand for voldsomt til mig hvis jeg sender dig min flash fil vil du å prøve at flette det sammen??

-Jonas
Avatar billede brandy Nybegynder
28. april 2001 - 16:42 #7
hmmm...ja det vil jeg gerne hvis du kan vente med at få et svar til i morgen? For jeg er nødt til at smutte fra computeren nu, så jeg kan ikke garantere at jeg får tid iaften - men ellers prøv dig frem med mit tidligere svar.

ellers: eksperten@andys.dk

mvh

[Brandy]
28. april 2001 - 17:09 #8
Jeg har sendt det!

-Jonas

ps. Taaark :)
Avatar billede brandy Nybegynder
29. april 2001 - 17:49 #9
Jeg har sendt den tilbage nu! Og håber det er tilfredsstillende.

[Brandy]
29. april 2001 - 18:46 #10
Mange tak :)