Avatar billede zuljin- Nybegynder
30. januar 2006 - 11:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Spikelags i cs, lignende?

Davs.

Jeg har en gammel computer, som har det med at "lagge".

1800 Athlon XP
MSI Via KT266A
Ti4400 128mb 4x AGP
512mb DDR pc3200 (Mener timings er 2-3-3-5)
-Fastwrites enabled
-256mb Aperture Size
-768mb Page File
-40gb Seagate ATA100/133

Jeg spiller cs, og min computer har det med at lave såkaldte spikelags. Det er lags, som fungerer ved at spillet kører flydende i 5 sek, og så kommer der er et minimalt lag, og så kører det ellers om igen, i en cyklus. Sådan er det hele tiden. Hvad forårsager dette?

Udover dette, har min pc det osse med at lagge idet at jeg møder en ven eller fjende, i værste tilfælde, bare når den skal afspille lyden af et våben der skyder første gang i en runde. Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 11:21 #1
Tjek om ikke din maskine trænger til en rensning
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 11:22 #2
Altså for støv. Tjek især om grafikkortet er støvet til
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 11:22 #3
Går du fra du snakker om CS 1.6?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 11:23 #4
har du pillet ved din cfg fil?
Avatar billede zuljin- Nybegynder
30. januar 2006 - 15:37 #5
Huset: Grafikkort er helt nyrenset, og det sker både med ti4400 og mit gamle gf4mx420.

John: Ja, jeg snakker om cs 1.6. Og ja, har pillet ved min cfg. Nogen gange kan den køre flydende, mens andre gange gør den som forklaret ovenstående.
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 18:17 #6
har du prøvet med en reinstall
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 20:02 #7
Sker det KUN i cs  eller har du problemer i andre spil også?
Hvor stor er din interbetforbindelse?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 20:02 #8
interbetforbindelse =  internetforbindelse
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 13:44 #9
Huset: Jeg formaterer ca hver 3. uge, hvilket får spillet til at køre lidt mere flydende lige fra dagen efter formatering, men blir så langsomt værre og værre igen. Dvs jeg osse reinstaller steam. Jeg har ingen andre fpskrævende spil med en anden grafikmotor.

John_stigers: Min internetforbindelse er 4mbit/768, og har med lethed kunnet trække 8 spillere der spiller cs samtidig over internettet. Så er ret sikker på det ikke er der den er gal. Desuden ville det nok heller ikke forekomme regelmæssigt, altså med en lignende cyklus hele tiden, hvis det skulle have været forbindelsen der var skyld i det.

Idag vil jeg prøve en defragmentering og se om det får maskinen til at køre mere stabilt. (Tvivler stærkt, men er da et håb)
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 13:49 #10
Hentydede til installering af spillet og ikke OS.

Du har selvfølgelig installeret chipset driver, SP1 eller SP2, DX9 osv?
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 14:37 #11
En decideret chipset driver har jeg ikke installeret, hvis du mener Via Hyperion 4-in-1. Den trak udelukkende ned på ydelsen, så da jeg formaterede sidst valgte jeg ikke at installere chipset driveren igen. SP1 er installeret, samt DX9.0c. Min grafikdriver er 66.93.
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 15:01 #12
Så vil din grafik sokel aldrig komme til at virke som den skal!

Glem en fungerende maskine før den er på.
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 15:32 #13
Jeg har aldrig haft den installeret udover når jeg forsøgt om det gav noget, men det har aldrig givet noget i benchmarks eller spil, tværtimod kun mistet ydelse. Har før kørt cs 1.6 flydende. OpenGL og AGPx4 kører fint. Ligeså Direct3D.

http://www.team-quality.dk/disk.jgp <-- sådan så det altså ud mht defragmentering.

Fandt ud af at jeg bærer en virus, af navnet BHJK_SE, så nu vil jeg se hvordan maskinen kører efter den er væk.
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 08:45 #14
Der er en grund til de udvikler en driver til dit chipset!!
Avatar billede zuljin- Nybegynder
02. februar 2006 - 00:36 #15
Ja, for at have deres eget release. Win XP's egen var åbenbart bedre. Anyhow problem solved. Defragmenteringen gjorde det.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 08:17 #16
Ja, for at have deres eget release

LOL sikke da en gang vrøvl!!

Husk at lukke denne tråd
Avatar billede zuljin- Nybegynder
02. februar 2006 - 14:43 #17
Det er jo bare ærgeligt for dig at det er sådan det nu engang er.

Ved ikke lige hvordan man lukker tråden, der er jo ingen der har afgivet et korrekt svar på hvad løsningen kunne være.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2006 - 20:34 #18
(Mon ikke du skulle prøve at acceptere eget svar så???)
Avatar billede zuljin- Nybegynder
04. februar 2006 - 01:09 #19
John stigers: Det har jeg prøvet ca 20 gange nu.. hver gang jeg trykker accepter, så reloader den blot siden. :S
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2006 - 09:27 #20
Markere hans navn i boksen forneden til venstre og tryk acceptere
Avatar billede zuljin- Nybegynder
11. februar 2006 - 19:17 #21
w00t.. nu virkede det! Det har det ikke gjort de sidste 200 gange jeg har trykket nøjagtig det samme!