Avatar billede jevbabz Nybegynder
29. januar 2006 - 17:22 Der er 3 kommentarer

Vidrestille fra iframe til anden iframe?

Hep hey

Jeg har et design hvor den er bygget op i 3 forskellige iframes..

Jeg har en til indholdet, en til toplogoet, da den skal opdateres hver 5 min!
Også en til min community! Jeg vil gerne have når jeg logger ind i community at den vidrestiller en side over i den frame der hedder iframe, jeg har bøvlet med

<script>
<!--
parent.frames[2].location = 'logud.php';
//-->
</script>

Altså [2] har jeg prøvet og skifte ud osv. Tænkte på om man ikke bare kunne få en hvor man kunne skrive ifram navn på ?

- Jever
Avatar billede yezbarh Nybegynder
29. januar 2006 - 17:26 #1
Prøv debug, fx:
alert(parent.parent.navnPåFrame);
alert(parent.parent.parent.navnPåFrame);
alert(parent.navnPåFrame);
alert(parent.frames[2]);
alert(parent.parent.frames[2]);

-- osv, indtil du får "[object]" i alert.
Avatar billede jevbabz Nybegynder
29. januar 2006 - 18:05 #2
Andre kommentare jeg kan bruge? :)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
29. januar 2006 - 19:40 #3
Hvis du har en side med 3 iframes og ingen af disse ligger inden i hinanden, kan du ændre den ene iframe fra en anden ved at bruge parent.IFRAME-NAME.location.

Hvis den iframe, hvorfra kommandoen affyres, ligger i en anden iframe skal du bruge
2 x parent...altså parent.parent.IFRAME-NAME.location.

Hvis du ikke ved, hvor mange iframes du har fået mixet sammen kan du teste dig frem til resultatet som yezbarh beskriver.

Hvis det heller ikke virker, må du nok vise din kode (evt. link), så det ikke bliver en gættekonkurrence om, hvordan du kan have strikket siden sammen.