Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:20 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Noglen som kan hjælp

Noglen som kan hjælpe mig med ASP fejl når jeg går ind på online-net.dk så siger den at der er fejl i line 150 og der står 150.    Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")  jeg ved ikke hvad jeg skal lave om her så om der er nogen som kan hjælpe mig ????
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:22 #1
Hvordan ser din SQL sætning ud?
Avatar billede dranzer Nybegynder
29. januar 2006 - 17:27 #2
Hold da helt op for en latterlig overskrift.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:27 #3
Hvor kan jeg finde SQL hende ???
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:28 #4
Er det ikke dit web sted?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:29 #5
Jo men jeg er ikke EXP til asp og php og SQL jeg er nybegynder til det :(
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:31 #6
En SQL sætning er den hvor at der står SELECT, UPDATE eller DELETE, f.eks.
strSQL = "SELECT * FROM tabel"
Avatar billede dranzer Nybegynder
29. januar 2006 - 17:33 #7
Hvad hedder den Server du har din hjemmeside på? Hvad hedder din hjemmeside?
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:34 #8
Hans hjemmeside hedder:
http://online-net.dk/
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:34 #9
B-one.net ligger den på
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:35 #10
De understøtter ikke ACCESS, du skal bruge MYSQL i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:35 #11
Ok hvordan ender jeg det så ??? hvis jeg kan det
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:36 #12
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:37 #13
Hvordan laver jeg det om til MySQL ??? hvis man kan
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:37 #14
Du kan få mere af vide om deres support her:
https://www.b-one.net/static/support.do?locale=da
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:42 #15
Kan man ænder det fra SQL til MySQL ??? hvis man kan det
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:43 #16
Koder du i asp eller php?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:44 #17
Asp koder jeg i lige nu :)
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:47 #18
Din connection til database i asp kan se sådan ud:
https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=asp&number=5

Den skal bare rettes til efter din opsætning, det er efter [] skal rettes til.

Opsætningen står under "Kontrolpanelet" på B-One's hjemmeside.

Eller har du fået et brev fra B-One hvor at der står forskellige oplysninger.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:51 #19
Ja jeg har fåde brev fra dem den gang den blev oprattet og jeg har den i nu men hvordan ved jeg hvor de der [] skal sættes ind i forskelige steder hvordan finder jeg ud af det
Avatar billede dranzer Nybegynder
29. januar 2006 - 17:56 #20
Det ser ud til at du slet ikke ved hvad asp er og hvordan man laver det. Lær det. Start her er et link http://www.html.dk/tutorials/asp/introduktion.asp ;o)
Avatar billede trekkies Juniormester
29. januar 2006 - 17:57 #21
Her er et lille eksempel:

Databasen = Hvad din database hedder, f.eks. test
username/brugernavn = brugernavnet står under "Kontrolpanelet" eller i brevet.
password = Password står under "Kontrolpanelet" eller i brevet.
tabellen = Den tabel hvor at du vil hente dine oplysninger fra.

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;
DATABASE=[databasen];UID=[username/brugernavn];PWD=[password];"
objConn.Open

objRS.Open "[tabellen]", objConn, 3,3
%>

<%
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>
Avatar billede josefine14 Nybegynder
29. januar 2006 - 18:28 #22
Hejsa. Når du for eksempel laver en backup af din Database. Så kommer den ud i SQL format. Den uploder du så til din database igen hvis der skulle sket en fejl i det du laver. Så har du en backup af alt det du har lave. For eksempel hvis det var et login system du havde lavet så kunne du lave en SQL backup fil så hvis nu brugerne blev slettet så kunne du bare uplode den igen. Håber det hjalp lidt. :#)
Avatar billede josefine14 Nybegynder
29. januar 2006 - 18:30 #23
Nu ved du hvad filen kan bruges til og bliver brugt til. :#)
Avatar billede josefine14 Nybegynder
29. januar 2006 - 21:16 #24
Jeg tror i har misforstået hvad det er han vil.

Han vil sikker gerne ind i selve databasen på sin hjemmeside.

Du kan logge dig ind her http://phpmyadmin.online-net.dk/ så får du total over blik over SQL og alt muligt.

Du skal så logge dig såten ind:

dit brugernavn skal være online_net_dk og dit koden ord skal være det som du bruger ind på b-one.

Jeg er sikker på at det er der du vil ind. Håber at det hjalp lidt. ;#)
Avatar billede josefine14 Nybegynder
30. januar 2006 - 15:00 #25
Som jeg forstå det trekkies mener så skal du ind i din kode der hvor den melder fejl og få skiftet noget af koden ud med det her

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;
DATABASE=[DOMAIN_COM];UID=[DOMAIN_COM];PWD=[PASSWORD];"
objConn.Open

objRS.Open "[QUERY]", objConn, 3,3
%>

<%
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Så skal du skrive det username ind og password.

Det er så simpelt prøv at sætte et link hen til din kode hvor den melder fejl, så kan jeg prøve og læse koden igennem ,og se om jeg kan lave det om, så det virker.

;#) M.V.H. Josefine.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 09:21 #26
Hej Josefine14 vil du have hele ASP koden ???