Avatar billede razmuz Nybegynder
27. januar 2006 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Erfaring med RTE

Hejsa

Jeg laver en hjemmeside, hvor alle har en profil. Beskrivelsen kan redigeres med Kevin Roth's Crossbrowser Rich-Text-Editor.

Er der nogen der har erfaring med den eller kan hjælpe mig?

Den opfanger kun hvad man har ændret i formularen, hvis man trykker "View Source" først og dernæst trykker send!

/Rasmus
Avatar billede coderdk Praktikant
28. januar 2006 - 17:27 #1
Har du husket

onsubmit="return submitForm();"

I din form? Samt selvfølgelig javascriptfunktionen!
Avatar billede razmuz Nybegynder
29. januar 2006 - 11:57 #2
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="html2xhtml.js"></script>
<!-- To decrease bandwidth, use richtext_compressed.js instead of richtext.js //-->
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="richtext.js"></script>
<?
function rteSafe($strText) {
    //returns safe code for preloading in the RTE
    $tmpString = $strText;

    //convert all types of single quotes
    $tmpString = str_replace(chr(145), chr(39), $tmpString);
    $tmpString = str_replace(chr(146), chr(39), $tmpString);
    $tmpString = str_replace("'", "&#39;", $tmpString);

    //convert all types of double quotes
    $tmpString = str_replace(chr(147), chr(34), $tmpString);
    $tmpString = str_replace(chr(148), chr(34), $tmpString);
//    $tmpString = str_replace("\"", "\"", $tmpString);

    //replace carriage returns & line feeds
    $tmpString = str_replace(chr(10), " ", $tmpString);
    $tmpString = str_replace(chr(13), " ", $tmpString);

    return $tmpString;
}

?>

<i>Her kan du redigere din egen profil</i><br><br>
<?

if ($action == 'gem_profil') {
  $beskrivelse = $_POST["beskrivelse"];
  //gemmer i databasen
    include ("connect.php");
  $query = 'UPDATE LOW_PRIORITY IGNORE brugere'
          ." SET brugernavn='$brugernavn', navn='$navn', adresse='$adresse', email='$email', alias='$alias', telefon='$telefon', mobil='$mobil', beskrivelse='$beskrivelse'"
                ." WHERE id='$online_id'"
                .' LIMIT 1';
  $result = mysql_query($query) OR die ("Invalid query" .mysql_error());

  echo '<font color="red" size="3"><b>Din profil er gemt</b></font><br>';
}

include ("connect.php");

$bruger = array();
// henter profil-oplysninger
$query = "SELECT brugernavn, navn, adresse, email, alias, telefon, mobil, beskrivelse, foedselsdag, indmeldelsesdato"
      ." FROM brugere"
      ." WHERE id = $online_id";
$result = mysql_query ($query) or die ("Invalid query" . mysql_error());
$bruger = mysql_fetch_array($result);

echo '<table border="0" bordersize="1">'
.'<form method="post" action="?ID=min_profil&action=gem_profil" onsubmit="return submitForm();">'
.'<tr><td><b>Brugernavn:</b></td><td><input type="text" name="brugernavn" value="' .$bruger[brugernavn] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Adgangskode:</b></td><td>******** <a href="?ID=adgangskode_skift">Skift adgangskode</a></td></tr>'
.'<tr><td><b>Navn:</b></td><td><input type="text" name="navn" value="' .$bruger[navn] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Adresse:</b></td><td><textarea rows="3" cols="30" name="adresse">' .$bruger[adresse] .'</textarea></td></tr>'
.'<tr><td><b>Email:</b></td><td><input type="text" name="email" value="' .$bruger[email] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Alias:</b></td><td><input type="text" name="alias" value="' .$bruger[alias] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Telefon:</b></td><td><input type="text" name="telefon" value="' .$bruger[telefon] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Mobil:</b></td><td><input type="text" name="mobil" value="' .$bruger[mobil] .'"></td></tr>'
.'<tr><td><b>Fødselsdag:</b></td><td>' .$bruger[foedselsdag] .' *</td></tr>'
.'<tr><td><b>Indmeldelsesdato:</b></td><td>' .$bruger[indmeldelsesdato] .' *</td></tr>'
.'<tr><td></td><td>* skriv til admin@bentbyg.dk for at få det rettet</td>'
.'<tr><td><b>Beskrivelse:</b></td>'
.'<tr><td colspan="2">';
?>
<?php
//format content for preloading
if (!(isset($_POST["beskrivelse"]))) {
    $content = $bruger[beskrivelse];
    $content = rteSafe($content);
} else {
    //retrieve posted value
    $content = rteSafe($_POST["beskrivelse"]);
}
?>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function submitForm() {
    //make sure hidden and iframe values are in sync before submitting form
    //to sync only 1 rte, use updateRTE(rte)
    //to sync all rtes, use updateRTEs
    updateRTE('beskrivelse');
    //updateRTEs();

    //change the following line to true to submit form
    return false;
}
//Usage: initRTE(imagesPath, includesPath, cssFile, genXHTML)
initRTE("rte/images/", "", "", true);

-->
</script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
// Usage: writeRichText(fieldname, html, width, height, buttons, readOnly)
writeRichText('beskrivelse', '<?=$content;?>', 320, 200, true, false);
//-->
</script>
<noscript><p><b>Javascript must be enabled to use this form.</b></p></noscript>

<!-- END RTE Code -->

<?
echo '</td></tr>'
.'<tr><td></td><td><br><input type="submit" name="submit" value="Gem"></td>'
.'</form></table>';

?>

<?
}
?>
Avatar billede razmuz Nybegynder
29. januar 2006 - 11:57 #3
Ja jeg har den med!!!! Kan du se noget der er galt?!
Avatar billede coderdk Praktikant
29. januar 2006 - 12:37 #4
Hmm nææh ikke umiddelbart - Det ligner jo lidt det fra demo.php... Weird. Hvis alt andet fejler, så prøv at lave den fra bunden igen, det hjælper nogle gange :)
Avatar billede razmuz Nybegynder
29. januar 2006 - 12:47 #5
Jeg læser også i forummet på www.kevinroth.com

De siger at form'en skal have et name og at indholdet efter sending kan læses med:
document.<form name>.<rte name>.value

Ved du hvordan man skrive noget ud fra javascript? hvis nu jeg har tilføjet name="profil" i min form!

/Rasmus