Avatar billede sigaard Nybegynder
26. januar 2006 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtræk med linier, hvor nvarchar ikke kan konvereteres til int

Hej

Hvis jeg har en tabel med to kolonner: Et ID, og en nvarchar-kolonne der hedder kol1.

Jeg gerne vil udtrække en liste med de linier, hvor det ikke er muligt at konvertere kol1 til en int. Hvodn gør får man?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. januar 2006 - 11:21 #1
Se lige her

DECLARE @test varchar(10)

SET @test = '8,9'

SELECT CASE
WHEN
    ISNUMERIC(@test) = 1 AND @test NOT LIKE '%.%' AND  @test NOT LIKE '%,%'
THEN
    CONVERT(integer, @test)
ELSE
    NULL
END
AS myInteger
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. januar 2006 - 11:24 #2
Det vil sige at du kan skrive

SELECT ..... FROM ..... WHERE  ISNUMERIC(@test) = 0 OR @test LIKE '%.%' OR @test LIKE '%,%'
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. januar 2006 - 11:25 #3
Sludder:

SELECT ID, kol1 FROM Tabelnavn WHERE  ISNUMERIC(kol1) = 0 OR kol1 LIKE '%.%' OR kol1  LIKE '%,%'
Avatar billede sigaard Nybegynder
27. januar 2006 - 11:38 #4
Super det var lige det! :O) Giv et svar og du bliver point'et
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. januar 2006 - 12:17 #5
Tak :o)

Jeg går ud fra at ISNUMERIC Kun tillader tal samt . og ,

Hvis der er flere tegn skal de tilføjes.