Avatar billede webdesigner Praktikant
26. januar 2006 - 03:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Load Include men ikke banner og menu

Hvordan Loader jeg segmenter af include.
uden at siden loadet f.eks banner når jeg logger ind,
men at den kun henter min brugers menu...
og at jeg kan få den til at loade flere elemeneter hvis en bruger trykker på en bestemt knap..
Avatar billede pallotto Nybegynder
26. januar 2006 - 08:23 #1
Hmm.. Prøver du at sige at du godt vil have en hjemmeside hvor noget af den kan opdaterer uden at det hele gør det?
Det er et frame som du skal have gang i så. Med frame laver man jo netop en side i en side, og man kan så opdaterer dit frame.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2006 - 08:25 #2
Hvis du opdeler dine segmeter over flere include-filer så kan du bestemme hvilke filer der skal includes under hvilke omstændigheder.

En anden mulighed er at include-filen ikke direkte indeholder HTML-kode, men snarere HTML-kode indkabslet i funktioner. På den måde kan du selv bestemme dig til om du ønsker at kalde funktionerne eller ej.
Avatar billede 17196 Nybegynder
26. januar 2006 - 17:43 #3
Lad være med at bruge frames - det er oldschool og bruges ikke mere!
Man kan ikke bruge include til kun at hente en vis del af et script!
Det du skal gøre, hvis du vil bruge include, er at lave din menu på en side for sig, denne fil skal IKKE indeholde html som head, body, title, osv.
Og så bruge include_once('xxxxx.php'); på din forside eller andre sider du vil have menuen skal optræde i!
Det er også smart, hvis du udbygger din munu senere, da ændringen så vil ske på alle sider.
Have fun
Avatar billede nielle Nybegynder
06. februar 2006 - 18:31 #4
Hvad med noget respons?
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. juni 2008 - 16:52 #5
smidt et svar lukker
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juni 2008 - 17:21 #6
Svar
Avatar billede nielle Nybegynder
16. juli 2008 - 19:54 #7
Så mangeler du bare at acceptere svaret.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. september 2008 - 09:04 #8
??
Avatar billede nielle Nybegynder
20. september 2008 - 09:04 #9
Tak for point :^)