Avatar billede morten_b Nybegynder
26. januar 2006 - 01:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Alle downloadede filer er corrupted

Jeg har netop fået sat en Clearwire forbindelse op herhjemme og begydte så at downloade programmer til min PC. Her snakker jeg ikke noget ulovligt, men gratis programmer som Firefox, AVG osv.

Problemet er bare at når jeg har downloadet filerne og vil installere så får jeg at vide at filen er corrupted og at jeg skal downloade den igen.

Dette har jeg nu gjort 10-20 gange og får hver eneste gang det samme resultat. Jeg har downloadet det med IE, Firefox og ved hjælp af Download Accelerator Plus (DAP), hver gang med samme resultat.

Det lykkedes mig EN gang at få hentet en fil der ikke var corrupted så jeg fik installeret DAP, men det var efter 7-8 forsøg.

Jeg kan ikke tjekke computeren for virus eftersom jeg ikke kan downloade virusprogram og jeg kan ikke bruge online scan da disse også fejler når de vil køre.

Computeren er forresten også helt nyinstalleret, der har ikke være t installeret noget som helst udover WinXP og et enkelt spil på den.

Nogen der har et godt forslag til en løsning?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2006 - 05:47 #1
hvis du ikke allerede har en virusscanner og fierwall , så er det bare med at få det først , for så er der ret stor chance for at du allerede er inficeret
Avatar billede nidyahou Praktikant
26. januar 2006 - 09:09 #2
download også hijackthis evt. fra spywarefri.dk og smid en log ind på eksperten, du har nok nogle processer der ikke burde køre
26. januar 2006 - 12:52 #3
"...helt nyinstalleret..." - ER der kommer ServicePack2 på putter MED DET SAMME ???
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Følg guiden herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/755
(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. januar 2006 - 15:20 #4
SP2 var det første jeg installerede, men det tog ca. 30-40 min før den havde hentet og installeret det...
26. januar 2006 - 16:03 #5
Alligevel -> Følg guiden herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/755
(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. januar 2006 - 00:17 #6
Here we go:

Dr.Web:
-----------------------------------------------------------------------------
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 70470
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1402 Kb/s
Scan time: 00:35:24
-----------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            00:10:49, 27-01-2006
+ Rapport-Checksum:        62D587CC

+ Scanningsresultat:
    :mozilla.7:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset uden backup
    :mozilla.9:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset uden backup
    :mozilla.26:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset uden backup
    :mozilla.31:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset uden backup
    :mozilla.32:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset uden backup
    :mozilla.34:C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ww8o2nir.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset uden backup
    C:\Documents and Settings\Morten\Cookies\morten@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset uden backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:12:12, on 27-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\PROGRA~1\NVIDIA~1\NETWOR~1\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\Programmer\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\Programmer\DAP\dapextie2.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvappfilter.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1137098552452
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NVIDIA~1\NETWOR~1\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NVIDIA~1\NETWOR~1\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA - C:\PROGRA~1\NVIDIA~1\NETWOR~1\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\PROGRA~1\NVIDIA~1\NETWOR~1\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. januar 2006 - 01:31 #7
Jeg har forsøgt at installere AVG antivirus fra en CD, men lige snart jeg genstarter computeren siger den at "Installation of AVG Antivirus is damaged. Please reinstall your AVG antivirus"
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. januar 2006 - 12:54 #8
Så vidt jeg kan se så viser alle logs at der ikke er noget som helst på computeren. De er som beskrevet i guiden alle lavet i fejlsikret tilstand
27. januar 2006 - 15:09 #9
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. januar 2006 - 17:29 #10
Det hjalp desværre ingenting. Den kørte bare færdig og lukkede så. Ingen status side og ingen log fil.
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. januar 2006 - 20:25 #11
Nu tror jeg faktisk jeg har fået løst problemet selv! Jeg afinstallerede nVidias netkort drivere og brugte istedet WindowsXPs standard driver og nu ser det ud til at virke!

Nu min log er der, var der noget jeg skal have fjernet eller er den clean?
27. januar 2006 - 20:46 #12
... det med nVida skulle drille lyder underligt - Hmmm...
27. januar 2006 - 20:48 #13
(Mht Loggen - Der er et par småting som jeg ikke lige synes om...)
Jeg 'pinger' lige en HiJackThis 'freak' - standby...
10. februar 2006 - 11:36 #14
Øhhh - (Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede morten_b Nybegynder
10. februar 2006 - 18:00 #15
Den endte med din post med at du ville "pinge" en HijackThis freak :)

For mig endte det med at min forbindelse nu virker, men at jeg er nødt til at geninstallere drivere til netkortet hver gang jeg starter min computer da jeg ellers slet ikke kan komme på Internettet.
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. marts 2006 - 15:03 #16
Lukker og slukker