Avatar billede skywalker1 Nybegynder
27. april 2001 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formmail i js ?

jeg skal bruge en reklamefri form-mail, hvor man kan udfylde en
kontakt/email-formular, og så sendes der en mail til mig, uafhængigt af evt.
email-programmer på maskinen. Man skal altså kunne sende besked uden egen
emailadresse, og blot skrive navn/tlfnr o.l.

Der er gode point for en brugbar løsning...
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. april 2001 - 10:57 #1
du kan vælge mellem at lave en \"form method=mailto\" eller at anvende et serverside script til opgaven.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 10:57 #2
\"OBS: Spørgsmål må kun oprettes 1 gang ! \" - læste du ikke det?
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 11:01 #3
skywalker >> i spm http://www.eksperten.dk/spm/68143 fikk du svar at du skal ha fatt i *serverside* språk som asp, php eller andre lignende. Javascript er et *clientside* språk som ikke kan kommunikere med serveren som distribuerer koden. Du får det samme svar her i dette spm:

Du skal bruke fx: ASP, PHP, CGI, Perl eller JSP

JEg støtter meg til erikjacobsen...spm skal kun stilles en gang (men allikevel er vi dumme nok til å svare i dem begge ??? :) )

/nute
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 23:12 #4
De fleste udbydere stiller et perl script ved navn formmail gratis til rådighed. spørg der du har dine sider om ikke også de gør.
Avatar billede kld Nybegynder
28. april 2001 - 21:09 #5
Jeg har koden til dig her. Jeg har den selv på min hjemmeside. Og der virker den meget godt.

<form action=\"http://smartin.dk/scripts/formmail.asp\" method=\"post\">

<input type=\"hidden\" name=\"modtager\" value=\"determin@e-mail.dk\">
<input type=\"hidden\" name=\"navn\" value=\"Fra hjemmesiden\">
<input type=\"hidden\" name=\"emne\" value=\"Jeg har besøgt din hjemmeside\">
<input type=\"hidden\" name=\"data\" value=\"besked,navn,emne\">
<input type=\"hidden\" name=\"skal\" value=\"besked,navn,email\"><table align=\"center\">
<tr><td><b></b></tr>
<tr><td><b><font face=verdana color=ffffff size=1>Din e-mail:</b></td><td><input type=\"text\" name=email maxlength=\"20\" width=\"30\"></td></tr><br>
<tr><td><b><font face=verdana color=ffffff size=1>Besked :</b></td> <td><TEXTAREA ROWS=\"5\" COLS=\"35\" type=text name=besked></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\" align=\"center\"><input type=\"Submit\" value=\"Send...\"></td></tr>
</table></form>

Du skal bare huske at rette e-mailen så det bliver din i stedet for min. Håber du kan bruge den.
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
28. april 2001 - 22:06 #6
kld> ja, den adresse havde jeg allerede fået, men du får point alligevel ;)
Avatar billede kld Nybegynder
29. april 2001 - 19:41 #7
Tak for det. Håber du kan bruge den.

M.V.H Kenni