Avatar billede 120769 Nybegynder
20. januar 2006 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Database program.

Hejsa
Kan man lave et database program, der kan åbne/rediger en mssql database, uden at MsSql er installeret på den computern, der skal bruge programmet?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 13:42 #1
ja det kan du sagtens. Du kan tilgå databasen på en dedikeret server eller hvad du nu har tænkt dig.

Connect via an IP address:
"Data Source=190.190.200.100,1433;Network Library=DBMSSOCN;Initial Catalog=pubs;User ID=sa;Password=asdasd;"

der hvor du så skal bruge den kan du skrive

VB.NET:
Imports System.Data.SqlClient
Dim oSQLConn As SqlConnection = New SqlConnection()
oSQLConn.ConnectionString="my connection string"
oSQLConn.Open()

Du kan læse om de specifikke løsninger her:

http://www.connectionstrings.com/

Vh Nicki
Avatar billede 120769 Nybegynder
20. januar 2006 - 19:42 #2
øøøøøøøøøøøøøøøøøø ikke forstået!

Er det så bare computerens IP adresse der bruges?  hvor skal databasen placeres?

Syntes at jeg har set et program der "laver en sql server" under installationen!
Programmet kan så åbne databasen, er det muligt?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. januar 2006 - 13:38 #3
Databasen placeres en hensigsmæssigt sted på den computer hvor du tilgå den. Efter installation skal du oprette nogle tabeller og indstille databasen. Den connectionstreng du bruger fra dit program indeholder de informationer der skal til for at kommunikere med databasen. Bla ip adresse of port. Din database står så og "lytter" efter forespørgsler på den specificerede port. På den måde kan du tilgå databasen på en anden computer end den der skal køre programmet.

Du skal enten have microsoft sql server, microsoft sql server express eller en access database. Hvis du ikke ved noget om databaser vil jeg foreslå at du starter med access (fra officepakken). Læs eventuelt tutorials om at hente og skrive til en database (Sql udtryk). Brug det her link som opslag til hvordan du connecter til din db.

http://www.connectionstrings.com/
Avatar billede 120769 Nybegynder
22. januar 2006 - 14:30 #4
Kan du ikke lige sende et svar