Avatar billede dwj Nybegynder
19. januar 2006 - 23:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flere actions på knapper

Min første scene består af en del knapper, når jeg klikker på en knap vil jeg gerne have at den har en action som siger spil de her frames 110 til 120 som er i samme scene og bagefter det skal du gå videre til scene 1.

Og det skal være på en knap
HJÆLP det må da være simpelt.
Avatar billede inctor Nybegynder
20. januar 2006 - 00:28 #1
kan ikk huske den præcis men ja den er simpel , det noget med onpress goto frame 110 and start;
on frame 120 stop and return to 1;

det er nogen funks du kan vælge et sted .. bruge det selv da jeg lavede flash, men det sQ blevet noget tid siden .. :D
Avatar billede skovge Novice
20. januar 2006 - 11:28 #2
Hvorfor ikke bare ligge gotoAndPlay(1) i frame 120?
Avatar billede w!nx Nybegynder
20. januar 2006 - 11:45 #3
Den umidebare løsning ville være at du laver en funkion på den kanp der hedder:

onRelease
  gotoAndPlay(110)

og så på frame 120 laver du en action der for den til at hoppe tilbage til frame 1 ved:

gotoAndPlay(1)

sådan ville jeg i hvert flad lave det.
Avatar billede dwj Nybegynder
20. januar 2006 - 12:47 #4
Det skal være på knappen da der er flere knapper så hvis jeg feks. klikker på profil skal den spille 110 til 120 og der efter gå til profil scenen, og det samme skal den gøre med de andre knapper bare ikke til profil scenen men til de andre scener.

for hvis jeg gør lige som i har skrevet vil den jo hoppe til feks. profil scenen lige meget hvorfor en knap der bliver klikket på.
Avatar billede skovge Novice
20. januar 2006 - 13:53 #5
Så kan du jo lave en variabel der får en værdi alt efter hvilken knap man trykker på, altså ved tryk på knap 1 var=1 ved tryk på knap 2 var=2 osv. - og så i frame 120 have en  if sætning med if var=1 gotoAndPlay(profile) if var=2 gotoAndPlay(noget_andet) osv.
Avatar billede dwj Nybegynder
20. januar 2006 - 14:50 #6
Ja nemlig ja ;) det lyder som det jeg har brug for, du kunne vel ikk komme med et lille ekspempel ? og et svar så du kan få nogen points
Avatar billede skovge Novice
20. januar 2006 - 15:49 #7
Så skidt da - det er jo kun jul en gang om året!    :-)

Her kan du hente .fla'en (flash8), .swf og html:
http://www.atomicdata.dk/eksperten/if_else/
Avatar billede dwj Nybegynder
21. januar 2006 - 12:32 #8
Heeey helt perfekt mange tak :)