Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 09:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

virker ikke - hvorfor?

Jeg skal have indsat denne kode i et php script, men hvor?

<?php
$_GET["pagina"] = "pagename";
include('count.php');
?>

Enten vil side ikke loade eller også virker det tilføjede ikke - hvad er der galt?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 09:58 #1
det kommer helt an på hvor du skal bruge variablen $_GET['pagina'] og det der står i count.php
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 10:08 #2
PHPMyStats v 4.0.3
|  ========================================
|  door MrASCII en Willem van Leeuwen
|  (c) 2004
http://www.mrascii.nl & http://www.willemvanleeuwen.nl

<?php
if($dontcount!="yes"){
?>
<iframe frameborder="0" width="0" height="0" src="user.php"></iframe>
<?php
}
?>
<?php
/*
------------------------------------------------------------------------------------
|  PHPMyStats v 4.0.3
|  ========================================
|  door MrASCII en Willem van Leeuwen
|  (c) 2004
http://www.mrascii.nl & http://www.willemvanleeuwen.nl
|  ========================================
------------------------------------------------------------------------------------
*/
include("settings.inc.php");

$user = $GLOBALS[HTTP_USER_AGENT];
$refer =  $GLOBALS[HTTP_REFERER];
$pagina = $_GET["pagina"];
if($pagina==''){
$pagina = $_SERVER["REQUEST_URI"];
}

$query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_pages WHERE( pagina='$pagina' )";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
if($result) {
        while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
        $aantal = $rij[2];
        }
if($dontcount!="yes"){
if(!$aantal) {
        $debug = $debug . "<BR>$pagina toegevoegt aan database";
        $query = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_pages VALUES ('0' , '$pagina' ,'1')";
        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
} else {
        $aantal++;
        $query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_pages SET count='$aantal' WHERE (pagina='$pagina')";
        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}
// User string herstellen voor strpos
$user = " " . $user;

// Debug:
//$refer = "http://www.google.nl/search?q=willem+van+leeuwen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=";

// Kijken of er een referer is, met eventuele keywords
if($refer) {
$xx = strpos( $refer, "/" , 8);
$refer2 = substr($refer , 0, $xx);
        if(strlen($refer) > 7 ) {
        $site = substr( $refer, 0 , 18);
        if($site == "http://www.google." ) {
                $xx = strpos( $refer, "?" , 7);
                $xx2 = strpos( $refer, "&" , 7);

                $keys = substr($refer, $xx + 3, ($xx2 - $xx) -3);
                $keywords = explode( "+" , $keys);
                if($keywords) {
                        foreach ($keywords as $woord) {
                                $query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_swords WHERE( woord='$woord' )";
                                $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
                                if($result) {
                                        while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
                                        $aantal = $rij[2];
                                        }

                                if(!$aantal) {
                                        $debug = $debug . "<BR>$woord toegevoegt aan database";
                                        $query = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_swords VALUES ('0' , '$woord' ,'1')";
                                        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
                                } else {
                                        $aantal++;
                                        $debug = $debug . "<BR>$woord is $aantal maal gebruikt";
                                        $query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_swords SET count='$aantal' WHERE (woord='$woord')";
                                        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
                                }

if($refer != "") {
$querys = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_refer WHERE( refer='$refer' )";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $querys, $conn );
                if($result) {
                        while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
                        $aantal = $rij[2];
                        }
if($dontcount!="yes"){
                if(!$aantal) {
                        $debug = $debug . "<BR>$refer_site toegevoegt aan database";
                        $query = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_refer VALUES ('0' , '$refer' ,'1')";
                        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
                } else {
                        $aantal++;
                        $query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_refer SET count='$aantal' WHERE (refer='$refer')";
                        $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
                }
} else {

    $refer_site = "Geen referer";

}

$browser = "Onbekend"; $img = "unknow.gif";

// De volgende strings zijn getest:
if(strpos($user, "Mozilla")) { $browser = "Mozilla"; $img = "mozzila.gif"; }
if(strpos($user, "Firebird")) { $browser = "Mozilla Firebird"; $img = "mozzila.gif"; }
if(strpos($user, "Firefox")) { $browser = "Mozilla Firefox"; $img = "mozzila.gif"; }
if(strpos($user, "Netscape")) { $browser = "Netscape"; $img = "ns.gif"; }
if(strpos($user, "Netscape6/")) { $browser = "Netscape 6"; $img = "ns.gif"; }
if(strpos($user, "Netscape/7.1")) { $browser = "Netscape 7.1"; $img = "ns.gif"; }
if(strpos($user, "Mozilla/4")) { $browser = "Netscape 4.0"; $img = "ns.gif";}
if(strpos($user, "MSIE"))  { $browser = "Microsoft Internet Explorer"; $img = "ie.gif"; }
if(strpos($user, "MSIE 6.0")) { $browser = "Microsoft Internet Explorer 6"; $img = "ie.gif";}
if(strpos($user, "Opera")) { $browser = "Opera"; $img = "opera.gif"; }

// Volgende strings zijn niet getest:
if(strpos($user, "MSIE 5.0")) { $browser = "Microsoft Internet Explorer 5"; $img = "ie.gif";}
if(strpos($user, "MSIE 5.5")) { $browser = "Microsoft Internet Explorer 5.5"; $img = "ie.gif";}
if(strpos($user, "MSIE 4.0")) { $browser = "Microsoft Internet Explorer 4.0"; $img = "ie4.gif";}
if(strpos($user, "Konqueror")) { $browser = "Konqueror"; $img = "konqueror.gif";}
if(strpos($user, "SAGEM")) { $browser = "Sagem WAP"; $img = "gsm.gif";}

if(strpos($user, "Nautilus")) { $browser = "Nautilus"; $img = "nautilus.gif";}
if(strpos($user, "Lynx")) { $browser = "Lynx"; $img = "lynx.gif";}
if(strpos($user, "Galeon")) { $browser = "Galeon"; $img = "galeon.gif";}
if(strpos($user, "Safari")) { $browser = "Safari"; $img = "safari.gif";}
if(strpos($user, "Kameleon")) { $browser = "Kameleon"; $img = "kameleon.gif";}

$os = "Onbekend"; $img2="unknow.gif";

if(strpos($user, "Linux"))  { $os = "Linux"; $img2="linux.gif";}
if(strpos($user, "Unix"))  { $os = "Unix"; $img2="unix.gif";}
if(strpos($user, "Mac"))  { $os = "MacOS"; $img2="mac.gif";}
if(strpos($user, "FreeBSD"))  { $os = "FreeBSD"; $img2="freebsd.gif";}
if(strpos($user, "BEOS"))  { $os = "BeOS"; $img2="beos.gif";}

if(strpos($user, "Windows"))
{
$os = "Windows"; $img2="windows.gif";
if(strpos($user, "95")) { $os = "Windows 95"; $img2="windows.gif";}
if(strpos($user, "98")) { $os = "Windows 98"; $img2="windows.gif";}
if(strpos($user, "SE")) { $os = "Windows 98SE"; $img2="windows.gif";}
}

if(strpos($user, "Windows NT 5.0"))  { $os = "Windows 2000"; $img2="windows.gif";}
if(strpos($user, "Windows NT 5.1"))  { $os = "Windows XP"; $img2="windows.gif";}
if(strpos($user, "Windows XP"))  { $os = "Windows XP"; $img2="winxp.gif";}
if(strpos($user, "Windows NT 5.2"))  { $os = "Windows Server 2003"; $img2="windows.gif";}

// Waarschijnlijke useragents:
if(strpos($user, "Windows NT 5.3"))  { $os = "Windows Longhorn"; $img2="longhorn.gif";}
if(strpos($user, "Windows NT 5.4"))  { $os = "Windows Blackcomb"; $img2="blackcomb.gif";}

$remoteip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_ip WHERE( ip='$remoteip' )";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
if($result) {
        while($rij = mysql_fetch_array($result)) {

                $laatstetijd = $rij[2];
        }

if(!$laatstetijd) {
$debug = $debug . "debug: onbekend ip: $remoteip  $tijd";

    $longisp = gethostbyaddr($remoteip);
    $isp = explode(".", $longisp);
    $isp = array_reverse($isp);
    $ISP = $isp[1].".".$isp[0];
    $expl = explode(".",$longisp);
    $country = $expl[count($expl)-1];
if($dontcount!="yes"){
$query = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_ip VALUES ('0' , '$remoteip' ,'$tijd' ,'$ISP' ,'$country')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}

$tijd = time();
$verschil = $tijd - $laatstetijd;
if($dontcount!="yes"){
$query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_ip SET timestamp='$tijd' WHERE (ip='$remoteip')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );

        $queryUVS = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_uvs VALUES ('0','$remoteip','$tijd','$pagina')";
        mysql_db_query ( $db_name, $queryUVS, $conn );
}
if($verschil == 0) { $verschil = 400; }
//if($verschil > 300) { // 5 minuten IP blok
// Opslaan van de huidige pageview
$os2 = $os;
if($os2=="Onbekend") { $os2 = "unknown"; }
$browser2 = $browser;
if($browser2=="Onbekend") { $browser2 = "unknown"; }

$query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_browser WHERE (browser='$browser2')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
$t = $rij[2] + 1;
}
if($t==1) { $debug = $debug . "<BR>debug: onbekende browser: $browser2"; }
if($dontcount!="yes"){
$query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_browser SET count='$t'  WHERE (browser='$browser2')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}

$query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_os WHERE (os='$os2')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
$t = $rij[2] + 1;
}

if($t==1) { $debug = $debug . "<BR>debug: onbekende os: $browser2  $os2"; }
if($dontcount!="yes"){
$query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_os SET count='$t'  WHERE (os='$os2')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}
$vandaag = date("d-m-Y");

$query = "SELECT * FROM ".$db_prfx."cms5_stats_visits WHERE (datum='$vandaag')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
if($result) {
        while($rij = mysql_fetch_array($result)) {
                $aantalvisits = $rij[2];
        }
if($dontcount!="yes"){
if(!$aantalvisits) {
$query = "INSERT INTO ".$db_prfx."cms5_stats_visits VALUES ('0' , '$vandaag' ,'1')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}

$new = $aantalvisits + 1;
$query = "UPDATE ".$db_prfx."cms5_stats_visits SET count='" . $new . "' WHERE (datum='$vandaag')";
$result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn );
}
// }
?>
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 10:16 #3
jeg går ud fra at settings.inc.php indeholder mysql connection hvis den gør dette kan du bare smide
<?php
$_GET['pagina'] = "pagename"; // denne skal nok ændres for hver side du vil tracke
include('count.php');
?>
i toppen af siden ellers skal du smide den efter din mysql connection
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 10:21 #4
<?php
/*
------------------------------------------------------------------------------------
|  PHPMyStats v 4.0.3
|  ========================================
|  door MrASCII en Willem van Leeuwen
|  (c) 2004
http://www.mrascii.nl & http://www.willemvanleeuwen.nl
|  ========================================
------------------------------------------------------------------------------------
*/
$db_server = "localhost";
$db_name = "root";
$db_user = "";
$db_pass = "";
$db_prfx = "";

$visit_first = "25-08-2004";

$conn = mysql_connect ( $db_server, $db_user, $db_pass );
?>
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 10:24 #5
To add a page to the stats, add the following files to the directory where the .php you want to add is in.
    - settings.inc.php (the version that's on your server after installing PHPMyStats)
    - count.php
    - user.php
    - plugins.js
    Then add the following to the page you want to add:
//
<?php
$_GET["pagina"] = "pagename";
include('count.php');
?>
//
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 10:26 #6
selvom jeg følger dette logger den intet, hvis ovennævnte indsættes i en php fil før <?php loader siden ikke
efter <?php logger den ikke
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 11:02 #7
<?php
$_GET['pagina'] = "pagename";
include('count.php');
?>
i toppen burde virke

prøv evt. at indsætte
or die(mysql_error())
efter hver sql sætning
eks. $result = mysql_db_query ( $db_name, $query, $conn ) or die(mysql_error());
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 12:19 #8
Også på php sider?

Indsættes før eller efter
<?php på den oprindelige side
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 12:46 #9
bare indsæt dette
<?php
$_GET['pagina'] = "pagename";
include('count.php');
?>

i toppen af siden
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 12:58 #10
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 13:41 #11
tak for hjælpen, smider et svar?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 13:50 #12
virker det?
Avatar billede ppr Nybegynder
19. januar 2006 - 17:02 #13
nej - desværre ikke.

Men smid et svar alligevel.
Avatar billede ppr Nybegynder
20. januar 2006 - 09:11 #14
ps kender du et script der kan indsættes i både html og php for at fange IP/URL adressen der virker?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
20. januar 2006 - 09:19 #15
jeg vil ikke tage points for noget der ikke er besvaret

tja jeg kender ikke så mange færdige scripts da jeg laver det meste selv
men du kan bruge $_SERVER['HTTP_REFERRER'] og $_SERVER['REMOTE_ADDR'] til at få brugerens ip og reference adresse i php men jeg ved ikke med javascript
Avatar billede ppr Nybegynder
23. januar 2006 - 17:14 #16
ok - tak for hjælpen alligevel - lukker