Avatar billede brownghost Nybegynder
18. januar 2006 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Firefox problemer på hjemmeside

jeg har en del sider på nette, og de flste virker ikke ordnligt i firefox browsern.

problemer er:

1. Windowsmedia enbedded på siden virker ikke. kan det løses så det virker både i IE og firefox?

2. knapper som bruger funktion onclick virker ikke.
Eks:
<input type=""button"" value="indkøbskurven" onclick=""window.navigate('/shop/cart.asp');"">

virker ikke. kan de laves så de virker i firefox??

Tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. januar 2006 - 22:52 #1
<input type="button" value="indkøbskurven" onclick="window.navigate('/shop/cart.asp');">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. januar 2006 - 23:21 #2
Dette er ASP kategorien.. så jeg regner med, at det er ASP der genererer den HTML kode..

Så skal det også være "" i som brownghost har skrevet det..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. januar 2006 - 23:32 #3
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 00:29 #4
ja det er asp... og der skal være "" pinger.. men hvorfor virker det ikke i firefox ?
Avatar billede eculeus Nybegynder
19. januar 2006 - 00:36 #5
FireFox driller lidt med window.navigate. Prøv at ændre

Window.Navigate(url);

Til:

Window.Location=url;

Men derudover har dette jo ikke meget med ASP at gøre da det er client side scripting
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 00:44 #6
Location virker ikke.. det er asp jeg arbejder i. og i ved jo som rel det meste.
der kommer sikkert nogle asp relaterede spørsmål når vi endlig får det til at virke. så er der sikkert noget af det asp der skal laves om :(

men som sagt det virker ikke ;(
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 00:46 #7
ang den windows media.

det her er koden.
<object name="MediaPlayer" id="MediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" height="280" width="320">
    <param name="uiMode" value="full"><!-- none, mini, full -->
    <param name="FileName" value="dbmovie.asp?ID=243">
    <param name="ShowControls" value="True">
    <param name="ShowStatusBar" value="True">
    <param name="AutoSize" value="True">
    <param name="enableContextMenu" value="False">
    <param name="stretchToFit" value="True">
    <param name="AllowScan" value="0">

    <param name="autoStart" value="true">
    <param name="ShowDisplay" value="0">
</object>

det burdte virke, men gør det ikke i firefox. nogle der har ideer?
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 00:48 #8
den viser let ikke playern overhovet :(
den ven jeg laver det for er: www.babesline.dk
her fra er video gratis at se. http://www.babesline.dk/video/series.asp?id=187

se selv at de slet ikke viser afspillern. men koden er der i sourcen
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 01:21 #9
okay har fået player frem. mangle noget kode, embed.. hehe Ups..
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. januar 2006 - 02:04 #10
men kan ikke få player til at stretchToFit="true"  video som man kan i IE.
firefox bruger embed.

<embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" src="dbmovie.asp?ID=<%= lngID %>" name="MediaPlayer1" width=<%=strWidth%>  height=<%=strHeight%> autostart="1" showcontrols="1" enableContextMenu="0" animationatStart="1" AutoSize="1" stretchToFit="1">

men autofit og stretchToFit ser ikke ud til at virke... Nogle der har løsning på det?
Avatar billede brownghost Nybegynder
21. januar 2006 - 01:31 #11
i stedet for den vindoes.navigate skal man bruge.

document.location.href='www.siden-ellerfilen-her.dk'

så virker det.. LOL at ingen viste det. fatter man jo ikke, har brugt 3 dage på at finde frem til det.