Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 20:20 Der er 14 kommentarer

FTP

Jeg har dette script der connecter til en FTP.
Indtil videre skal det bare vise velkomst beskeden, og det går fint nok, men efter den er vist timer den ud.

- Hvorfor ?
Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 20:21 #1
Smart, her er scriptet...

$fp = fsockopen($server, $port) or fejl($s_cannotConnect, 1, 1);

while (substr($linje = fgets($fp, 1024), 0, 2) != chr(13).chr(10)) {
echo \"_$linje<br>\";
flush();
}
Avatar billede half_d Nybegynder
26. april 2001 - 20:51 #2
Hvis du bruger pfsockopen() istedet for fsockopen, etableres en forbindelse der ikke lukker efter scriptet er udført.

Check http://www.php.net/manual/en/function.pfsockopen.php
Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 20:55 #3
Smart nok, men det fjerner ikke at den timer ud, ved du hvordan jeg kan vise alt velkomst tekst?
Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 20:57 #4
Altså PHP filen timer ud, står og laver intet til serveren stopper den ...
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
26. april 2001 - 22:28 #5
smid en exit; ind der hvor scriptet skal stoppe..?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
26. april 2001 - 22:28 #6
Et svar^ ;)
Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 22:45 #7
Tja, men den komemr aldrig så langt at den skal stoppe...

$fp = pfsockopen($server, $port) or fejl($s_cannotConnect, 1, 1);

while (substr($linje = fgets($fp, 1024), 0, 2) != chr(13).chr(10)) {
echo \"$linje<br>\";
flush();
}
echo \"While færdig\";  //HER KOMMER DEN IKKE TIL

fputs($fp, \"USER $bruger\\r\\n\");
fputs($fp, \"PASS $adgangskode\\r\\n\");
fputs($fp, \"PASV\\r\\n\");

fputs($fp, \"list\\r\\n\");
fputs($fp, \"Bye\\r\\n\");
exit;
?>
Avatar billede complier Nybegynder
26. april 2001 - 22:47 #8
I må godt komme med en anden while funktion, har nakket den fra et mailscript, såå hvis i har foreslag :)
Avatar billede Syska Mester
27. april 2001 - 04:53 #9
var det ikke meget nemmere med en database til en velkomsthilsen
Avatar billede complier Nybegynder
27. april 2001 - 07:12 #10
Tjo, men hvordan vil du lave det?
Den får jo bare nogle variable og forbinder så til den FTP, og skal så vise velkomst teksten...
Avatar billede Syska Mester
27. april 2001 - 11:31 #11
ja, men hvis du har en database er det da meget nemere at lave den i databadsen
Avatar billede complier Nybegynder
27. april 2001 - 12:55 #12
Jeg har MySQL, men kan ikke helt se hvad du vil med det ...
Avatar billede Syska Mester
27. april 2001 - 13:05 #13
ja, men er det ikke letere at hente den volkomst besked fra en database istedet for en at den fra en FTP.
Avatar billede complier Nybegynder
27. april 2001 - 13:44 #14
Jo, sikkert, men det er ikek formålet ?

Formålet er at man skal kunne connecte til en FTP online, og indtil videre se velkomst teksten ...