Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 21:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer man dette i vb?

Jeg har lavet sådan en knap her i mit program

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Spil.BackColor = System.Drawing.Color.Black
        Spil.Label1.ForeColor = System.Drawing.SystemColors.ControlDarkDark
        Form1.BackColor = System.Drawing.Color.Beige

Den kan ændre farven men hvordan gør jeg så den gemmer dette? Når man lukker programmet ned så går den tilbage til standard farven
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:19 #1
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 21:34 #2
Det skal ikke gemmes i en text fil det skal gemmes i programmet det kan da godt lade sig gøre eller va?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:37 #3
Ja, det vil jeg da tro.. men er du sikker på at det er sådan man gør det..?

Jeg kan lige se, om jeg kan lave et eksempel til dig..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:38 #4
"Spil" er navnet på en form?

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 21:44 #5
Ja
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 22:06 #6
1) Du skal bruge "Me" i stedet for "Form1"..
2) Hvordan har du oprettet reference "Spil" til formen Spil?

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:13 #7
Vis jeg bruger Me istedet for så ændre den jo ikke farven på form1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 22:18 #8
Ahh.. dvs, du har Button1 på formen Spil?

Jeg kan stadigvæk ikke få fat i den anden form.. dvs, jeg kan ikke få fat på formen Spil fra Form1

Når du skriver "Når man lukker programmet ned", hvor meget af programmet lukker du ned..? Er det kun Spil-formen, eller alle forms (dvs, lukker programmet helt ned, og starter det op igen) ?

Hvis det er hele programmet, SKAL du gemme farven i en fil, og læse den når programmet starter op.

Hvis det kun er Spil formen, skal du gemme farven i en variabel på Form1 (jeg for ud fra, at det er her du åbner Spil-formen), og så skal Spil-formen hente farven fra variablen på Form1

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:21 #9
Jeg har lavet det sådan her

farve.vb - det er den der skifter farven.
Det er når jeg har lukket hele programmet farven forsvinder det sker også vis jeg bare lukker spil formen.
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:21 #10
og ja der er en button1 på farve.vb
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:23 #11
Måske skulle vi bare tage eks spil formen så kan jeg selv rode med de andre senere
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:24 #12
Det skal være sådan at når man klikker på knappen så ændre den farven også skal den gemme farven til næste gang man starter programmet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2006 - 22:30 #13
Som jeg skrev:

"Hvis det er hele programmet, SKAL du gemme farven i en fil, og læse den når programmet starter op."

Dvs, så skal du skrive til en fil, og derefter læse det..

Se: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=4492

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
16. januar 2006 - 14:33 #14
kan ikke helt finde ud af hvordan man skal bruge den der kode..
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
16. januar 2006 - 14:40 #15
eks hvorfor er der en c: og en d:

      sContents = GetFileContents("C:\test.txt", sErr)
        If sErr = "" Then
            Debug.WriteLine("File Contents: " & sContents)
            'Save to different file
            bAns = SaveTextToFile(sContents, "D:\Test.txt", sErr)
            If bAns Then
                Debug.WriteLine("File Saved!")
            Else
                Debug.WriteLine("Error Saving File: " & sErr)
            End If

        Else
            Debug.WriteLine("Error retrieving file: " & sErr)
        End If
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
16. januar 2006 - 14:42 #16
Og hvordan laver jeg så den kan gemme og hente farven frem?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2006 - 15:48 #17
Jeg kigger lige på det i aften.. har en masse ting jeg skal nå i dag..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. januar 2006 - 01:06 #18
Jeg fik ikke kigget på det i dag, pga skole osv.. jeg vil se om jeg får tid i dag (tirsdag 17/01/2005)..

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
17. januar 2006 - 17:11 #19
Okay bare iorden har heller ikke selv haft tid til at lege med det
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
20. januar 2006 - 20:14 #20
Bliver det til noget??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. januar 2006 - 01:17 #21
Desværre.. jeg tror ikke at det bliver til noget..
Jeg har travlt og kan ikke nå det.. plus at jeg ikke har erfaring med VB.Net..

Du kan bare lade spørgsmålet stå åbent, så andre kan komme med forslag..

/theSurfer
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
22. juli 2006 - 15:31 #22
Lukker