Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 14:46 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Subdomæne!

Hejsa allesammen!

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få \"Subdomæner\" på min side! jeg har et \".dk\" domæne men jeg kan ikke få Subdomæner derfra! kan man ikke få det på en anden måde?

-RadioActive!
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 14:51 #1
du kan lave nogle snydesubdomæner, men ikke rigtige, dem du kan lave er sådan nogle hvor der skal være hentet et script, som der jo ikke kan hentes på alle sider da det er dit script :)
Men med dette script kan du også gøre at www.eksperten.dk peger på jubii.dk er det det du vil have ? ellers skal du snakke med dit webserver-udbyder!
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 14:52 #2
J det vil jeg da meget gerne have!
har du scriptet?
og kan du hjælpe med at gøre det?
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 14:55 #3
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 14:58 #4
mystart?

kan du ikke forklarer det lidt nærmere?
jeg forstår det ikke helt på den der side!
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 15:00 #5
øjeblik. skal lige klare nogle jobs
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:01 #6
o.k!

det kræver jo tålmodighed :)
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:02 #7
<?

$domain = \"dit-domæne.dk\";

$default_page = \"index2.php\";

# Do you want to use frames?
$use_frames = \"yes\";

$underdomaene = $HTTP_HOST;
$underdomaene = eregi_replace(\"\\.\".$domain, \"\", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace(\"www\\.\", \"\", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

# If the sub domain is the name of a directory in the document root...
if (is_dir(\"$underdomaene\")) {
    # The frames version:
    if ($use_frames == \"yes\") {
        echo \"<html><head><title>$domain/$underdomaene</title>\\n\\n\";
        echo \"<!---------------------------------------------------------------------\\n\";
        echo \"  The sub domains at $domain were created using\\n\";
        echo \"  the PHP script \\\"Subdomains\\\"\\n\";
        echo \"---------------------------------------------------------------------->\\n\\n\";
        echo \"</head>\\n\\n\\n\\n\";
        echo \"<frameset cols=100%,* frameborder=no border=0 framespacing=0>\\n\";
        echo \"<frame src=http://$domain/$underdomaene>\\n\";
        echo \"<noframes>\\n\";
        echo \"<body bgcolor=black link=silver alink=black vlink=gray>\\n\";
        echo \"<font face=helvetica color=white><center>\\n\";
        echo \"This page uses frames, but it seems that your browser does not support this feature.\\n\";
        echo \"To move on, click here:<br><a href=http://$domain/$underdomaene>$domain/$underdomaene</a>\\n\";
        echo \"</center></font>\\n\";
        echo \"</body>\\n\";
        echo \"</noframes>\\n\";
        echo \"</frameset></html>\\n\";
    }

    # The non-frames version:
    else {
        header(\"Location: http://$domain/$underdomaene\");
    }

# If the sub domain is NOT the name of a directory in the document root...
else {
    if (!$REQUEST_URI || $REQUEST_URI == \"/\") {
        include(\"index2.php\");
    }
    else {
        header(\"Location: http://$domain$REQUEST_URI\");
    }
?>

kald denne kode for default.php

og kald så din forside for index2.php

/ webson
Avatar billede agermose Nybegynder
26. april 2001 - 15:03 #8
du kan overveje at skifte til domainshop.dk :-)) Der kan man selv oprette subdomæner under ens eget domæne.
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:06 #9
så vil alle dine undermapper indeholdende
en index.htm, index.html, index.php og lign.

blive set sådan her og kan kaldes sådan

www.ditsub.ditdomæne.dk
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:08 #10
Webson! der sker jo ikke noget! skal jeg ændre på selve der hvor der står \"Domain.dk\" eller skal jeg lade det hele være?
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 15:09 #11
eller dht.dk
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:12 #12
jeg laver den til dig

hvad er dit domain ?
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:14 #13
Det er en af mine venner der gerne vil have det hans Domain er \"www.Suspect.dk\"!
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:16 #14
<?

$domain = \"suspect.dk\";

$default_page = \"index2.php\";

# Do you want to use frames?
$use_frames = \"yes\";

$underdomaene = $HTTP_HOST;
$underdomaene = eregi_replace(\"\\.\".$domain, \"\", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace(\"www\\.\", \"\", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

# If the sub domain is the name of a directory in the document root...
if (is_dir(\"$underdomaene\")) {
    # The frames version:
    if ($use_frames == \"yes\") {
        echo \"<html><head><title>$domain/$underdomaene</title>\\n\\n\";
        echo \"<!---------------------------------------------------------------------\\n\";
        echo \"  The sub domains at $domain were created using\\n\";
        echo \"  the PHP script \\\"Subdomains\\\"\\n\";
        echo \"---------------------------------------------------------------------->\\n\\n\";
        echo \"</head>\\n\\n\\n\\n\";
        echo \"<frameset cols=100%,* frameborder=no border=0 framespacing=0>\\n\";
        echo \"<frame src=http://$domain/$underdomaene>\\n\";
        echo \"<noframes>\\n\";
        echo \"<body bgcolor=black link=silver alink=black vlink=gray>\\n\";
        echo \"<font face=helvetica color=white><center>\\n\";
        echo \"This page uses frames, but it seems that your browser does not support this feature.\\n\";
        echo \"To move on, click here:<br><a href=http://$domain/$underdomaene>$domain/$underdomaene</a>\\n\";
        echo \"</center></font>\\n\";
        echo \"</body>\\n\";
        echo \"</noframes>\\n\";
        echo \"</frameset></html>\\n\";
    }

    # The non-frames version:
    else {
        header(\"Location: http://$domain/$underdomaene\");
    }

# If the sub domain is NOT the name of a directory in the document root...
else {
    if (!$REQUEST_URI || $REQUEST_URI == \"/\") {
        include(\"index2.php\");
    }
    else {
        header(\"Location: http://$domain$REQUEST_URI\");
    }
?>

kald denne for default.php
og din forside index2.php

så spiller det fluks

Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:19 #15
Hmm... det har jeg gjort men hvor skal man så trykke for at lave subdomæner?

altså siden er jo helt tom !
(Spørger dumt men har ikke styr på PHP)
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:22 #16
du skal bare oprette en undermappe
og lægge en index.htm i mappen

så er det www.ditsub.suspect.dk
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:22 #17
Hvad mener du med at \"lægge en inde.htm i mappen\"?
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:24 #18
du skal vel lave en forside til dit subdomæne

index.htm
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:27 #19
Hmm...

o.k hør her Webson hvis du skærer det helt ud i pap så for du alle 310 point istedet for at jeg deler ud til  alle der har svaret
o.K?
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:29 #20
ok jeg kan sende det pr. mail

hvad er din mail addresse ?
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:35 #21
Suspect@suspect.dk
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:35 #22
(1.) du omdøber din forside til index2.php (meget vigtigt)

(2.) du uploader default.php på dit hotel (på roden af dit hotel)

(3.) der må ikke være andre filer med navnet \"index\"
    på roden af dit webhotel men gerne i alle andre mapper
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:38 #23
jeg sender ikke nogen mail,

det her er det bedste jeg kan skære ud i pap
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:39 #24
Hmm.. er der ikke andet?
men hvordan laver jeg et subdomæne? hvor skriver jeg at det F.eks skal være \"www.BlaBla.suspect.dk\"?
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:42 #25
du skal bare oprette en undermappe \"undermappe\"

så laver du en index.htm og uploader
til din undermappe.

så har du dit subdomaine sværere er det ikke
www.undermappe.suspect.dk

Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:44 #26
Undskyld men jeg forstår ikke hvordan jeg
\"laver en index.htm og uploader den til min undermappe\"
Avatar billede parazite Nybegynder
26. april 2001 - 15:44 #27
Et hurtigt spørgsmål - hvorfor opretter suspect.dk ikke selv sit spørgsmål?
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:45 #28
fordi ham der har suspect.dk sidder ved siden af mig og det er IKKE ham der har brugeren \"suspect.dk\"! derfor!
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:47 #29
er du sikker på at du må kører .php scripts
på dit hotel
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:48 #30
Ja...

det er \"www.FriServerPlads.dk\"
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 15:51 #31
så virker det også fint

jeg har selv brugt det her

www.bookmarks.musicman.dk

læs svarene ordenligt igennem
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 15:55 #32
Svarene???
Avatar billede radioactive Nybegynder
26. april 2001 - 16:01 #33
Jeg kommer igen imorgen jeg skal af nu!
Webson kan jeg ikke få dit TLF nummer?
så ringer jeg, så du kan forklarer mig hvordan jeg gør!
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 16:01 #34
i denne tråd:)
Avatar billede webson Nybegynder
26. april 2001 - 16:02 #35
accepter mit svar så sender jeg det til
dig pr. mail

skal nok få det til at spille for dig.

/ webson
Avatar billede fartzzz Nybegynder
26. april 2001 - 19:55 #36
Du kan ikke bruge det script webson har givet dig, Fordi dit domainnavn (domainsererne) ikke understytter wildcard/stjernedomains.
Det kan man tjekke ved f.eks at skrive sub.suspect.dk. Der kommer den op med fejl.
Hvis du skal bruge scriptet skal man kunne skrive sub.suspect.dk og komme på startsiden.

Fartzzz
Avatar billede bosse88 Nybegynder
26. april 2001 - 21:36 #37
Hvis du ikke har wildcard dns kan du ikke oprette subdomæner men hvis du kan så kig ind på: www.spido.dk/index.php /det er min subdomøne og index fil)
Avatar billede radioactive Nybegynder
27. april 2001 - 11:54 #38
Webson...

jeg accepterer dig ikke før jeg har fået det til at virke det kan du vel forstå!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
27. april 2001 - 11:57 #39
Her er et subdomæne script:

<?
if ($HTTP_HOST == \"southparkspecial.spido.dk\" ||
    $HTTP_HOST == \"www.southparkspecial.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/southparkspecial/\">\');
    }

elseif    ($HTTP_HOST == \"grimfandango.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.grimfandango.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://home1.stofanet.dk/bosse88/reaper/index2.htm\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"games.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.games.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/games/\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"design.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.design.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/design/\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"orbital.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.orbital.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/orbital/\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"cs-center.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.cs-center.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/cs/\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"cs.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.cs.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/cs/\">\');
    }

        elseif    ($HTTP_HOST == \"gcn.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.gcn.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.whitehat.dk/superduck/\">\');
    }

        elseif    ($HTTP_HOST == \"service.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.service.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/service/\">\');
    }

    elseif    ($HTTP_HOST == \"subdomain.spido.dk\" ||
        $HTTP_HOST == \"www.subdomain.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/subdomain/\">\');
    }

else    {
    include(\'site.htm\');
    }
?>

Den er lidt lang det skyldes at jeg ikke har tid til at rette i den da jeg snart skal af sted men denne fil er den jeg bruger på spido.dk og den virker (hvis du har wildcard dns) GEM DEN SOM INDEX.PHP !!!!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
27. april 2001 - 12:08 #40
Forklarin på scriptet ovenover: nederst kan du se:
else    {
    include(\'site.htm\');
    }
?>

Det betyder at hvis mine besøgende IKKE taster service.spido.dk eller en af mine andre subdomæner men bare taster \"www.spido.dk\" så finder den filen \"www.spido.dk/site.htm\" og bruger den som index fil! Men du kan ikke se at du er på \"www.spido.dk/site.htm\" for i adresse baren står der stadig \"www.spido.dk\" COOL!
-----------------------------------------------

Så har dette stykker af koden:

elseif    ($HTTP_HOST == \"subdomain.spido.dk\" ||

$HTTP_HOST == \"www.subdomain.spido.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/subdomain/\">;\');
    }
---------------------------------------
FORKLARIN AF KODEN I DEN LILLE SPALTE OVENOVER!
---------------------------------------
Se, nu skal vi til at lave vores subdomæner og det gør vi sådan her:

Første finder vi linjen hvor der står:

elseif    ($HTTP_HOST == \"subdomain.spido.dk\" ||

Her skal du slette subdomain.spido.dk og skrive din adresse, f.eks: mit-subdomain.min-side.dk
og så har vi ordnet første del.
Nu skal vi finde linjen med denne kode:

$HTTP_HOST == \"www.subdomain.spido.dk\")    {

Her skal du så skrive den samme adresse som ovenover bare med \"www.\" så kommer vores adresse til at se sådan her ud:
www.mit-subdomain.min-side.dk
Så er den del også ordnet.

Nu skal vi til sidste del, find denne linje i koden:

CONTENT=\"0;url=http://www.spido.dk/subdomain/\">;\');

Her skal du skrive den adresse som dit subdomæne skal pege på f.eks \"www.min-side.dk/mit-subdomain\"

SÅ HAR DU GJORDT DET!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
27. april 2001 - 12:10 #41
PS!!!

Hvis en bruger skriver adressen spil.din-side.dk
og du ikke har lavet det subdomæne så bliver han sendt til din start side!
Avatar billede radioactive Nybegynder
28. april 2001 - 14:58 #42
bosse88...

jeg har gjort det men....
hvis jeg nu skriver \"www.mitnavn.mitdomæne.dk\" så kan den ikke finde siden selv om at jeg har uploadet filen i mit webhotel!
hvad skal jeg gøre for at man kan skrive \"www.mitnavn.mitdomæne.dk\" i adressen og den så peger på en side?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. april 2001 - 14:00 #43
prøv at beskrive fejlen lidt næmere,

Kommer der ingen side selvom du har lavet det som du skulle?? Hvis ja så har din webserver ikke wild-card dns....
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. april 2001 - 14:00 #44
om ikke andetså tjek lige det hele en ekstra gang,
det virkede heller ikke for mig i starten...
Avatar billede radioactive Nybegynder
13. maj 2001 - 17:45 #45
hvorfor sagde i ikke at man ikke kunne hvis man ikke havde et webhotel samme sted som domænet :(