Avatar billede pogt Nybegynder
12. januar 2006 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit WIN XP Home kan ikke lukke ned eller genstarte ?

Har lige geninstalleret mit OS fra scratch på 2 WD raid HD(først installeret raid drivere) på 2 partitioner(C: & D:)!
Under installationen af WIN bliver jeg spurgt flere gange om jeg vil bruge ikke WHQ drivere - hertil svarer jeg ja alle gange(er bange for de vil mangle ved opstart - især raid driverne)

Men ved afslutningen af installationen vil Windows ikke hverken genstarte eller lukke ned inde fra windows - jeg må fysisk hen og slukke eller genstarte på PC'en!

Har prøvet alle indstillinger inde under POWER i bios og endvidere også sat bios til DEFAULT - UDEN resultater
Kan det være fordi jeg svarede ja til alle drivere - bliver jeg virkelig nødt til at geninstallere det hele og evt. svare NEJ til alle IKKE WHQ drivere ??

Hardware:
AMD Athlon(tm) 64, 3200+, 2.02 GHz, 1GB ram
ASUS A8N SLI
Nvidia Geforce 6600 GT 128MB
Skærm: Samsung 930BF
OS: WIN XP Home ver.2002 + service pack2
Bios ver. 5.43.02.16.00

MVH en frustreret WIN bruger!
Avatar billede hhbay Nybegynder
12. januar 2006 - 16:32 #1
Hvad står der på skærmen når du starter op ?
Avatar billede pogt Nybegynder
12. januar 2006 - 16:59 #2
hhbay!

Er ikke helt sikker på, hvad du mener, men ALT ser ud til at fungere, som det skal ud over nedlukning og genstart vel og mærke - dvs. at windows starter, som det skal og jeg kan hidtil køre de forskellige programmer uden problemer !
Så i forhold til dit ?, så starter windows op som det plejer/som det skal - men kan ikke genstarte eller lukke PC'en ned efter opdateringer og programinstallationer inde fra windows - men må gøre det fysisk ved at trykke på ON/OFF eller reboot knappen!
Avatar billede hhbay Nybegynder
12. januar 2006 - 19:05 #3
Der nok ikke noget galt med dine harddiske. Det lyder som en driver/process som windows ikke kan lukke ned og derfor hænger. Prøv at opdatere dine drivere.
Avatar billede pogt Nybegynder
13. januar 2006 - 11:26 #4
Det hjalp sgi :O)

Geninstallerede Forceware driverne - må have manglet nogle eller fejlinstalleret - så tak for hjælpen du :O)
Får du automatisk de 200 point ?
Avatar billede pogt Nybegynder
13. januar 2006 - 11:27 #5
Jep det ser sådan ud takker igen :O)