Avatar billede madonion Nybegynder
12. januar 2006 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skjule input i batch script.

jeg skal lave et batch script hvor der er brug for at indtaste brugernavn og password. Dette er ikke en konstant - så det er nødvendigt at man indtaster når batch filen eksekveres.

Hvordan skjuler jeg input i prompten? Jeg vil ikke have at password'et kommer til at stå i klar tekst, så der er nogen der kan læse mig over skulderen.

Her er det der skal skjules:

echo Indtast Brugernavn for Server :
set /p bruger=

Når brugernavnet indtastes kommer det i øjeblikket som klar tekst - hvordan får jeg den til ikke at skrive noget i prompten når jeg taster?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. januar 2006 - 19:45 #1
Jeg er ret overbevist om at det kan man ikke uden 3.parts programmer.
Jeg kan godt strikke et program sammen hvis det ønskes.
Avatar billede madonion Nybegynder
13. januar 2006 - 08:06 #2
Kan jeg så ikke ændre input til at skrive med sort i prompten? Så kan man jo sige det er 'skjult'? :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. januar 2006 - 00:39 #3
Der findes en color kommando der kan ændre forgrund og baggrunds farve på konsollen, men kommandoen kan IKKE sætte forgrund og baggrunds til den samme farve :-(
Avatar billede madonion Nybegynder
16. januar 2006 - 08:26 #4
Hmm... jeg må se efter om jeg kan lave en anden løsning.... Tak for svar.