Avatar billede jenz42 Nybegynder
11. januar 2006 - 11:04 Der er 4 kommentarer

variabel med argumenter

Jeg har en javascriptvariabel "GermanChngLanguage", der er lavet på følgende måde:

<script language="JavaScript">
<!--
var ChngLanguage = self.location.href
var GermanChngLanguage = ChngLanguage.replace("-us.asp", "-d.asp")
//-->

Den bliver sendt til flashfilmen med:
FlashVars=\"variabel="+GermanChngLanguage+"

Hvod den bliver brugt på et MC med koden:
on (release) {
    getURL(_level0.variabel);
}

Alt dette fungerer upåklageligt i langt de fleste tilfælde. Men på ét punkt virker det ikke. Og det er når "self.location.href", altså det, der står i url-feltet indeholder argumenter fra en specificeret søgning på sitet. Som for eksempel:

http://www.hemmeligt.com/Search/search_result-us.asp?q=test&Submit=Search&search_area=Entire+site

resultatet efter et klik på mc'en skulle give følgende:
http://www.hemmeligt.com/Search/search_result-d.asp?q=test&Submit=Search&search_area=Entire+site

Men alt fra og med &-tegnet forsvinder. D.v.s. at resultatet i stedet bliver:
http://www.hemmeligt.com/Search/search_result-d.asp?q=test

Hvor i forløbet bliver det skåret af, og hvad kan jeg gøre for at undgå det?

På forhånd tak.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2006 - 11:15 #1
Og tegnet opdeler jo din flashVars i flere strenge.

variabel=http://www.hemmeligt.com/Search/search_result-d.asp?q=test

Submit=Search

search_area=Entire+site

Du kan lave en replace på strengen - splitte den op og samle den igen i flash - lidt rodet, men  bedre end ingenting :p
Avatar billede jenz42 Nybegynder
11. januar 2006 - 12:03 #2
OK, lyder rimeligt.

Hvordan mener du, det skal gøres, det, du beskriver? (Jeg er newbie).
Venlig hilsen
Avatar billede jenz42 Nybegynder
11. januar 2006 - 14:20 #3
En anden idé er at udskifte & tegnet med et andet tegn, inden det bliver sendt til flashfilen.

<script language="JavaScript">
<!--
var ChngLanguage = self.location.href
var ogtegn = = ChngLanguage.replace("&", "#")
var GermanChngLanguage = ogtegn.replace("-us.asp", "-d.asp")
//-->

Og så skifte det tilbae i flash. Kan man det? Hvilket tegn eller hvilken tegnkombination kunne man bruge, og hvordan skulle man skifte tilbage til & tegnet i flash?

Mvh Jens
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2006 - 15:32 #4
Det var egenligt det jeg mente - Du kan bruge stort set alt andet end & og &amp; der altså splitter din streng op.

Jeg har desværre ikke tid foreløbigt til at lave et eksempel til dig. Kig evt på split() i flash hjælpen - Den er stort set magen til javascripts.