Avatar billede ljungberg Nybegynder
10. januar 2006 - 15:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mellemrund i tabel selvom display=none

hvis man f.eks. opretter en tabel med en kolonne og tre rækker og sætter midterste rækkes <td> til display=none (så man kun kan se de to andre rækker), så efterlader den skjulte række et lille mellemrum. Hvordan får jeg det væk, så det ser ud som om tabellen kun har to rækker? jeg har sat cellspacing=0 på tabellen.
Avatar billede stich Nybegynder
10. januar 2006 - 16:30 #1
Hos mig bliver der ikke efterladt noget mellemrum. Prøv måske at sætte padding og margin til 0.
Avatar billede stich Nybegynder
10. januar 2006 - 16:32 #2
Undskyld, det var jo 1 kolonne på 3 rækker, ikke omvendt. Du kan fjerne mellemrummet ved at sætte display:none; på rækken i stedet.
Avatar billede ljungberg Nybegynder
11. januar 2006 - 09:49 #3
Jeg blander altid rundt på rækker og kolonner, så her kommer et eksempel istedet:

----------------------------------------------------------

<TABLE id="Table1" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="300" border="0">
            <TR>
                <TD bgcolor=#0066cc>menu1</TD>
            </TR>
            <TR>
                <TD bgcolor=#0066cc>menu2</TD>
            </TR>
            <TR>
                <TD style="display: none;">menu2_1</TD>
            </TR>
            <TR>
                <TD style="display: none;">menu2_2</TD>
            </TR>
            <TR>
                <TD style="display: none;">menu2_3</TD>
            </TR>
            <TR>
                <TD bgcolor=#0066cc>menu3</TD>
            </TR>
        </TABLE>
----------------------------------------------------------

I min browser vises der et lille mellemrum. Det er det mellemrum jeg gerne vil have væk så tabellen bliver helt blå!
Avatar billede ljungberg Nybegynder
11. januar 2006 - 09:50 #4
Ahhh, nu fik jeg læst dit svar ordentligt! sorry, det var selvfølgelig bare at sætte display=none på <tr> istedet! tak for hjælpen.
Avatar billede stich Nybegynder
11. januar 2006 - 09:52 #5
Yep. :-) Velbekomme.