Avatar billede -kenner- Nybegynder
10. januar 2006 - 15:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Confirm pop-up med PHP og betinge pa return af confirm

Hej Eksperter,

Jeg sidder og arbejder paa en slette funktion, og jeg mangler en kode der smider en confirm i hovedet paa brugeren foer han/hun sletter objektet. Der skal kun slettes hvis brugeren klikker OK og ellers skal der ikke goeres noget.

- Hvordan smider jeg comfirmen afsten og hvordan betinger jeg paa dens return?
Avatar billede jaw Nybegynder
10. januar 2006 - 15:26 #1
Det bliver en blanding af javascript og PHP:

<script type='' language='javascript'>
  function confirmDelete() {
    if(confirm('Sikker på at du vil slette?')) {
      document.location='slet-side.php';
    } else {
      // return
    }
</script>

<?
echo"<a style='cursor:hand' onclick='return confirmDelete();'>Slet et eller andet</a>";
?>

Det burde i hvert fald være en måde at lave det på...
Avatar billede delphinarious Nybegynder
10. januar 2006 - 15:54 #2
Hvis du alligevel linker til funktionen fra et almindeligt a-tag, kan du bare bruge:

<a href="slet.php" onclick="return confirm('Er du sikker p&aring; at du vil slette?');">Slet</a>

Hvis der så bliver trykket annuller, vil javascript annullere kaldet til filen, og der vil dermed ikke ske mere. Faren ved dette er, hvis javascript er disabled.. Men hvem fanden kører uden javascript i dag? :-D
Avatar billede -kenner- Nybegynder
14. januar 2006 - 16:14 #3
Saa du siger at jaw's fuktion vil virke hvis javascript er disabled?
Avatar billede plazm Nybegynder
14. januar 2006 - 16:16 #4
jaw's vil ikke slette hvis javascript er disabled.
Det vil delphinarious'
Avatar billede -kenner- Nybegynder
14. januar 2006 - 18:50 #5
Ok, tak for svaret :)