Avatar billede hansgeist Nybegynder
10. januar 2006 - 13:21 Der er 4 kommentarer

Script til at sende form data til mail - formdata i emnefelt

Hej jeg vil så gerne finde et rigtig godt script til at sende form data til en e-mail - eventutlt til en database.

Jeg vil gerne have at nogle formdata kan vises i emnefeltet på den mail der sendes.

Jeg skal selv kunne bestemme hvilke felter jeg vil have i min form. Og det samme script må meget gerne være gearet til at kunne håndtere flere forskellige forms på forskellig måde.

Kender du sådan et script - det ville være sejt.
Avatar billede jackass- Nybegynder
10. januar 2006 - 13:34 #1
// Dine form data
$data1 = $_POST['felt1'];
$data2 = $_POST['felt2'];

//Send en mail..
$to      = "MODTAGER";
$subject = "Her er lidt data fra din form: ".$data1." - ".$data2;
$message = "Hej med dig.. skriv body her";
$headers = "From: afsender@adresse.dk" . "\r\n" .
          "Reply-To: reply@adresse.dk" . "\r\n" .
      "X-Mailer: PHP/" . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);
Avatar billede hansgeist Nybegynder
10. januar 2006 - 14:02 #2
Tak

Jeg kan ikke kode php - kun xhtml. Jeg har brug for et standardscript, der kan klare opgaven for mig. Det ville være fint hvis det også var spam beskyttet og hvis det kunne gemme mailadresserne fra email høst maskiner.

Jeg kunne tænke mig et script som jeg bare kan henvise til fra en alm html fil. I stil med:

<form method="post" action="script.php?config/contact.txt">

Mange hilsner
hansgeist.

P.s. jeg er klar over at det måske ikke er det rette sted jeg spørger, men hvis nogen kender til det vil jeg alligevel sætte stor pris på det.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
10. januar 2006 - 14:04 #3
P.P.S Jeg har fundet mange hunrede scripts der kan sende form data til en email men ingen af dem kan vise formdata i emnefeltet.
Avatar billede jackass- Nybegynder
10. januar 2006 - 14:36 #4
Det eksempel jeg gav dig, viser formdata i subject.. formdata'ene er variablerne $data1 og $data2.

Vi hjælper meget gerne med forklaring og små eksempler, men hvis du leder efter folk der laver hele færdige scripts til dig, kigger du nok det forkerte sted, prøv hotscripts.com evt.

Men prøv at sætte dig lidt ind i PHP (http://dk.php.net) og stil spørgsmål hvis der er problemer ;)