Avatar billede seamus Nybegynder
10. januar 2006 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprette tabel med dynamisk navn

Hej Eksperter!!

Jeg er røget ind i et irriterende problem... Jeg vil gerne oprette en tabel i en Access DB, men navnet på tabellen skal være dynamisk bestemt af brugers input...

Jeg koder i ASP.

strCreateID er den variabel, som indeholder navnet på tabellen.

Min syntaks:

sql = "CREATE TABLE strCreateID (ID COUNTER CONSTRAINT PrimaryKey PRIMARY KEY, Fornavn TEXT (50), Efternavn TEXT (50), Adresse TEXT (50), Postnr TEXT (6), Bynavn TEXT (50), Email TEXT (50), Telefon TEXT (20), Foedt TEXT (10))"

set rs = Con.execute(sql)

Som det står nu, får jeg en tabel med navnet "strCreateID". Jeg kan simpelthen ikke få SQL-sætningen til at fatte, at der er tale om en variabel (har prøvet med &strCreateID&) osv...

Er det overhovedet muligt at indsætte et dynamisk tabelnavn...?

Der er 200 point for et svar, da det er ret vigtigt...
Avatar billede softspot Forsker
10. januar 2006 - 10:34 #1
Prøv med

sql = "CREATE TABLE " & strCreateID & " (ID COUNTER CONSTRAINT PrimaryKey PRIMARY KEY, Fornavn TEXT (50), Efternavn TEXT (50), Adresse TEXT (50), Postnr TEXT (6), Bynavn TEXT (50), Email TEXT (50), Telefon TEXT (20), Foedt TEXT (10))"

set rs = Con.execute(sql)
Avatar billede seamus Nybegynder
10. januar 2006 - 11:02 #2
Fedt!
Men mærkeligt...
Jeg er næsten 100% sikker på at jeg har prøvet den syntaks - måske serveren eller browseren har cachet??
Men det virker :-)
Avatar billede softspot Forsker
10. januar 2006 - 11:04 #3
Ja, caching er godt for meget, men også en årsag til hovedpine når man sidder og udvikler :)
Avatar billede softspot Forsker
10. januar 2006 - 11:10 #4
Takker for alt for mange point (men du bestemmer) :)