Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. januar 2006 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HTMLencode vs Javascript

Hej

Jeg har et problem med et ' i et databasefelt. Feltet bliver udskrevet i et javascript, hvor man skal svarer "ok" eller "cancel" til posten skal slettes. I den dialogboks udskriver jeg overskriften, men i en enkelt post er der et ', og selv om jeg bruger server.htmlencode bliver det ikke ændret.
<a href=""#"" onClick=""if(confirm('Skal Mp3en for &#34;" & Server.HTMLEncode(rs("head")) & "&#34 slettes?'))this.href='DB_action.asp?act=era&cat=trackfilremove&id=" & RS("ID") & "'; else this.href='#'"">Slette Mp3?</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;" &_

Og hvis jeg ser på hvad der kommer ud, så er det tegn der stadig væk!
nClick="if(confirm('Skal Mp3en for &#34;Passenger's Log&#34 slettes?'))

Så prøvede jeg at lave en funktion, som virkede fint da jeg testede den. Men det virker heller ikke.
Function JavaFix(strTxt)
    TxT1 = Replace(StrTxt,"'","&#39;")
    TxT2 = Replace(TxT1,"´"," &#8218;")
    JavaFix = TxT2

End Function

Jeg må overse et eller andet...

/Lars
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2006 - 15:10 #1
Du skal erstatte ' med \'  - ud over hvad du gør nu.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2006 - 15:11 #2
Altså:

OnClick="if(confirm('Skal Mp3en for &#34;Passenger\'s Log&#34 slettes?'))

bør virke
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. januar 2006 - 15:31 #3
Kanon, smid et svar!

Gælder det alle af de små tingester af man bare skal sætte en \ foran? For så kan jeg lige så godt udbygge min function således at den omskriver alle '´` ved javascript.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2006 - 21:15 #4
Du skal omskrive det tegn du bruger til strengen:

    'O\'Rourke kom sent hjem fra pubben'
    "Og så sagde han: \"Oh dear, who is that with my wife in my bed\""
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2006 - 21:16 #5
Eller mere tydeligt:

  'O\'Rourke kom sent hjem fra pubben "Paddy Go Easy"'
    "Og så sagde han: \"Oh dear, who's that with my wife in my bed\""
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. januar 2006 - 22:18 #6
Strengen er et udtræk fra et DB-felt, så hvilke tegn osv der er, kan være noget svært og spå om. Så omskrivelsen laver jeg med en function, der tjekker op..

Men tak for hjælpen og smid et svar...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2006 - 23:15 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
10. januar 2006 - 08:38 #8
Fair nok, jeg takker igen...