Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 19:18 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Luk computer

Hej...

Hvordan får jeg min computer til at lukke?

og hvordan convertere jeg en string, med tidspunktet den skal lukke, om til en int?

På forhånd tak =)
Avatar billede ali.k Nybegynder
05. januar 2006 - 19:34 #1
string>int

int tal = Convert.Toint32(tekst);
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 20:26 #2
Nice nok ali.k !=)

Så mangler jeg bare hvordan jeg får min computer til at lukke! =)
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 20:30 #3
Jeg er lige snublet over et side spørgsmål, der ikke kan betale sig at oprette en ny tråd om, hvad betyder TabIndex? i sammenhængen this.label2.TabIndex = 3; ?
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 20:35 #4
windows xp har en der hedder "shutdown" hvor den lukker med det samme eller om x antal sekunder....

// ouT
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 20:38 #5
Kan jeg brude den funktion i mine c# programmer?, og hvor finde jeg denne funktion i det hele taget ?
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 20:42 #6
prøv i "Start -> kør -> "shutdown -i" så får du et smart lille interface....

eller hvis du i en command prompt skriver "shutdown" får du en masse muligheder for hvad for nogle parametre den kan kaldes med.....

Det er et program til windows xp, mener ikke den findes i windows 2000 og ned af....

Du kan så kalde eksterne programmer med:
System.Diagnostics.Process.Start(command, arguments);

// ouT
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 21:08 #7
Hvad skal jeg sætte som arguments i:?

System.Diagnostics.Process.Start(command, arguments);
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 21:15 #8
ja, den command fra windows du nu vil kalde........ fuld sti er vist nødvendig

// ouT
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 21:16 #9
System.Diagnostics.Process.Start(@"C:\windows\system32\shutdown", "-i");
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 21:17 #10
Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "c
omment"] [-d up:xx:yy]

        No args                Display this message (same as -?)
        -i                      Display GUI interface, must be the first option
        -l                      Log off (cannot be used with -m option)
        -s                      Shutdown the computer
        -r                      Shutdown and restart the computer
        -a                      Abort a system shutdown
        -m \\computername      Remote computer to shutdown/restart/abort
        -t xx                  Set timeout for shutdown to xx seconds
        -c "comment"            Shutdown comment (maximum of 127 characters)
        -f                      Forces running applications to close without war
ning
        -d [u][p]:xx:yy        The reason code for the shutdown
                                u is the user code
                                p is a planned shutdown code
                                xx is the major reason code (positive integer le
ss than 256)
                                yy is the minor reason code (positive integer le
ss than 65536)
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 21:26 #11
Okaay det var egentlig en nice ting at lære at bruge =)... Ville man kunne få data tilbage fra cmd igen?

Hvis man fx brugte ping?

Men smid et svar =)
Avatar billede ali.k Nybegynder
05. januar 2006 - 21:35 #12
Også her?
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 21:43 #13
.NET 2.0 har en indbygget ping funktion

og et svar

// ouT
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 21:49 #14
ali.k yep du fik i hvertfald mit program til at virke =)

Okaay hvordan bruer jeg denne ping funktion??

Men ellers tak for hjælpen ! ;)
Avatar billede ali.k Nybegynder
05. januar 2006 - 21:52 #15
NP;)
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 21:53 #16
Det står beskrevet i msdn, der er flere måder den kan bruges på... men det er lige ud af landevejen....

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2006 - 21:56 #17
jeg har også et ping eksempel her http://www.eksperten.dk/artikler/694
Avatar billede 3ddd Nybegynder
05. januar 2006 - 22:24 #18
Fin artikel arne_v =). Det må jeg da finde et sted at bruge =)