Avatar billede jochke Nybegynder
01. januar 2006 - 11:04 Der er 3 kommentarer

Forhindre element i at hoppe ned

Jeg har en række div vandret efter hinanden. Når browservinduet gøres smallere hopper disse div ned under hinanden. Hvordan tvinges de til at blive på en vandret række, så man må scrolle horisontalt i browseren?
Avatar billede apo Praktikant
01. januar 2006 - 17:00 #1
Hmm... Det her burde virke (Ikke testet):

<div style="width:600px;">
  <div style="width:200px;">1</div><div style="width:200px;">2</div><div style="width:200px;">3</div>
</div>

Ved at lægge en omkransende div omkring dine andre divs, burde den tvinge browseren til at indsætte en horisontal scrollbar.
Avatar billede apo Praktikant
01. januar 2006 - 17:03 #2
... Der manglede lige float:left; på de to første inner-divs:

<div style="width:600px;">
  <div style="float:left; width:200px;">1</div><div style="float:left; width:200px;">2</div><div style="width:200px;">3</div>
</div>
Avatar billede jochke Nybegynder
03. januar 2006 - 10:04 #3
Det fungere fint når det er absolutte bredder, men ikke når det er relative. :(