Avatar billede peter_e99 Nybegynder
30. december 2005 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word skifter hele tiden til tysk!

Hej eksperter,

Ja, som overskriften siger skifter Word hele tiden min hovedopgave til tysk stavekontrol. Jeg har slået "Detect language automatically" fra og bedt den om at tale dansk, men uden hjælp.

Nogen idéer til, hvordan jeg kan løse det?

På forhånd tak - og godt nytår :-)
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 11:29 #1
er det en engelsk udgave af Word ?
hvis ja - så er der ikke dansk stavekontrol på den, hvis du da ikke har købt og installeret det særskilt.
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
30. december 2005 - 11:35 #2
Nej, jeg har hentet en separat fil med dansk ordbog i!
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 12:13 #3
lost :o(  (eller også er den fil du har "hentet" fuld af fejl / ulovlig)
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
30. december 2005 - 13:03 #4
Nej, den er skam fuldt lovlig - det er ikke selve sprogpakken, men blot en enkelt fil til stavekontrol :-)
Tror, den skulle være helt i orden, og det er heller ikke et problem, jeg har haft før lige nu... Men tak for forsøget i det mindste :-)
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 13:49 #5
eller også skal du have fat i stavekontrolpakken fra MS  MS Proofing Tools, som er stave-/grammatikkontrol på over 50 sprog (bl.a. dansk)
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
30. december 2005 - 13:55 #6
Tror selv jeg fandt ud af det. Det var vist fordi, det var min professor, som havde skrevet i starten af dokumentet (han er tysker). Jeg markedere det hele og bad den om at arbejde på dansk, og det virker indtil videre :-)

Men tak for indsatsen - og godt nytår :-)