Avatar billede web_freak Nybegynder
29. december 2005 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

javascript reload() problem

Jeg har prøvet:

<script type="text/javascript">
// <!--
opener.parent.Weblink.Weblink3.location.reload();
self.close();
// -->
</script>
Illustrativ forklaring:

|      a      |
|      |      |
|  b  |      |
|      |  d  |
|____|    |
|      |      |
|  c  |      |
|      |      |
((b))+((c))+((d)) = ((e))

((a))+((e))=((q))

((b))+((c))=((r))

a har et link som åbner e med forskellige framesets.
d åbner en ny vindues side(vha. window.open) denne vindues side åbner en ny vindues side(vha. en form(method="post" name="aForm") som gemmer noget i en db.), denne side skal opdatere ((b)) og lukke sig selv. Den lukker sig selv men den reloader ikke ((b))(Weblink3).

Spørgsmålet har været stillet før uden held:
http://eksperten.dk/spm/623056

men jeg prøver igen.....

Mine framesets og frames er som følgende:
<FRAMESET rows="26,*" border=0 name="top">((q))
            <FRAME src="../ads/aspst.asp" NORESIZE scrolling=NO name="Weblink7">((a)) denne frame åbner et nyt frameset i Smain
            <FRAME src="../ads/maintom.asp" NORESIZE name="Smain">((e)) her åbnes følgende frameset:
                                                    <FRAMESET cols="400,*" border=0>((e))
                                                        <FRAME src="aspmenu2.asp" NORESIZE name="Weblink">((r)) denne er et frameset som er som følgende:
<FRAMESET rows="330,*" border=0>((r))
    <FRAME src="../test/dump2adm.asp" NORESIZE name="Weblink3">((b))
    <FRAME src="../test/dump4.asp" NORESIZE name="s3">((c))
</FRAMESET>
                                                        <FRAME src="../test/testhovedm/vipom.asp" NORESIZE name="s2">((d))
                                                      </FRAMESET>

Jeg har brug for hjælp......
Avatar billede roenving Novice
29. december 2005 - 14:48 #1
Hvorfor nester du frames(ets) i så stor grad, og så ovenikøbet i forskellige filer ?-)

-- kunne du ikke bare loade et frameset i Smain, der ser sådan ud:

<frameset cols="400,*">
  <frameset  rows="330,*">
    <frame name="Weblink3" src=src="../test/dump2adm.asp">
    <frame name="s3" src="../test/dump4.asp">
  </frameset>
  <frame name="s2" src="../test/testhovedm/vipom.asp">
</frameset>

-- så kan du spare et led i dit kald:

opener.parent.Weblink3.location.reload(true);
Avatar billede web_freak Nybegynder
16. januar 2006 - 08:27 #2
Det virker stadig ikke.....
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2006 - 16:06 #3
Prøv at lægge et link !-)
Avatar billede web_freak Nybegynder
18. maj 2006 - 15:29 #4
Jeg lukker!!