Avatar billede ilflue Nybegynder
29. december 2005 - 13:19 Der er 5 kommentarer

CreateObject("Scripting.Dictionary")

Hej.
En smart funktion i ASP er CreateObject("Scripting.Dictionary").
Jeg har bare et mindre problem med det.

Hvis jeg nu har noget lignende det her:

Set TempFolder = CreateObject("Scripting.Dictionary")
Folder = ....
For ....
If (FSO.FolderExists(TempPath & "\" & Folder)) Then
x = x + 1
TempFolder.add "Folder" & x,Folder
End if
Next

Så er det nemt nok at udskrive det hele længere nede på siden.
Men hvis jeg nu skal have det udskrevet på en anden side, hvordan får jeg det så TempFolder med mig når jeg følger et link?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2005 - 13:42 #1
Du skulle prøve at putte dit objekt i en session.
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. december 2005 - 13:45 #2
Ja, men det var det jeg helst ville være fri for
Avatar billede kimovitch Nybegynder
29. december 2005 - 15:33 #3
Hvis du bare tæller derudaf (folder1, folder2 osv) kan du ligeså godt bruge et array til mappenavnene, og det er meget let at opbevare i en session variabel. Du kan godt undgå session varible, men det bliver kun mere indviklet af det. F.eks. kan du lægge værdierne i et form field eller en cookie. En helt anden løsning på dit eksempel er at lave en include fil med en function der henter mappenavnene ind i et dictionary eller array og så inkludere den på de sider, hvor listen skal bruges.

-Kim
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. december 2005 - 16:50 #4
Det sidste ville ikke virke.
Selvom filen er included, ville den dictionary eller array blive nul stillet når jeg søger ind på en anden side... Og jeg kan ikke bruge den includede til at skabe værdien, da værdierne skal skabes ud fra andre værdier fra den side jeg starter på

Så bliver nok nød til at bruge en Session til det så
Avatar billede kimovitch Nybegynder
29. december 2005 - 18:40 #5
Ja det jeg mente med en include fil var at du skulle genskabe/hente værdierne på hver side. Session variable er meget lette at have med at gøre.
Du skal bare være opmærksom på at der kan være problemer forbundet med at gemme et dictionary i en session variabel - se f.eks. http://www.devx.com/vb2themax/Tip/18492
Hvis du har brug for et dictionary kan du overføre det fra side til side ved at gemme keys i et array (som gemmes i en session variabel) og items i et andet og så samle dem til et dictionary igen på næste side. Men i dit eksempel hvor keys bare er en nummerrække behøver du kun et enkelt array.

-kim