Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
25. april 2001 - 13:18 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Hvordan hentes menu ind fra anden url

Jeg har et problem. Jeg er i praktik hos Cornelius (kig på www.antique-design.dk)og er blevet bedt om at gøre det nemt for ham at redigere i menuen. (en ramme kunne være løsningen, men det vil han ikke have)...
Han vil gerne kunne redigere i menuen og så hente den nye ramme ind (så han bliver fri for at redigere alle 30 sider hver gang menuen skal redigeres. Er der en løsning på dette problem?
Jeg bliver meget glad for et hurtigt svar!!!

Håber på seriøse henvendelser...

Tina
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
25. april 2001 - 13:28 #1
Hvad at ligge menubaren i en iframe, der er præcis samme størrelse som menubaren. Dette vil ikke kunne ses, og du får et nyt dokument til MB, som er enkelt at redigere i.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
25. april 2001 - 13:31 #2
Undskyld, jeg havde ikke set at det var en dropdown. Så kan mit forslag jo nok ikke bruges...
:-)
Avatar billede snowball Novice
25. april 2001 - 13:36 #3
Det er godt nok ikke helt den samme menu, men hvis du kigger på http://www.j-cgeertsen.dk/ så kan du se hvordan jeg har gjort det. Der ligger hele menuen i filen http://www.j-cgeertsen.dk/1024menu.js (eller 800menu.js hvis man kører 800*600!) som man så bare linker til på hver side !

Menuen kan faktisk det samme som den du har, på nær lige at den ikke scroller så fancy op og ned ;)

Snowball
Avatar billede kichian Nybegynder
25. april 2001 - 13:37 #4
Det kan løses på 2 måder. Fælles for begge er at menuen ligger en en selvstændig fil, som der så refereres til.

1. <script type=\"text/javascript\" language=\"JavaScript\" src=\"menufil.js\">

2. Serverside include.
På en NT-maskine(ASP) er syntaksen <!--include file=\"menufil.js\" -->
Avatar billede snowball Novice
25. april 2001 - 13:37 #5
Whoops...filen hedder menu1024.js! http://www.j-cgeertsen.dk/menu1024.js ;)

Snowball
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 13:49 #6
Er der nogen form for ASP eller PHP på maskinen det ligger på?

Hvis ja, så include det istedet for. Derved bliver et en hel del nemmere. En sidste måde at gøre det på kunne være at han vedligeholder menu-punkterne i en database online.

/CoRex
Avatar billede snowball Novice
25. april 2001 - 13:55 #7
corex: Det er da ikke et krav at man skal bruge ASP eller PHP for at ligge menuen i en seperat fil ! www.j-cgeertsen.dk har jeg da lavet i ren HTML/JS og der ligger min menu da i en seperat fil ! :)

Snowball
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 13:57 #8
snowball>Det siger jeg heller ikke, men det simplificerer tingene en del. Manden der skal vedligeholde menu-punkterne kan sikkert ikke html, asp, php eller noget andet. Da er det at man kan vedligeholde menu-punkterne i en dum txt-fil som så læses ind.

/CoRex
Avatar billede snowball Novice
25. april 2001 - 14:02 #9
corex: Du fik bare til at lyde sådan ;)

Men hvis man kigger på den menu jeg har brugt på www.j-cgeertsen.dk så er det jo også bare en \"dum txt\" fil som man skal rette i ;)

Snowball
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 14:19 #10
snowball>Du har ret i at det er en seperat fil som man kan rette i hos dig. Men stadig skal du overholde nogle funktions-kald i JavaScript som gør de forskellige ting. Når jeg snakker om ASP eller PHP kunne formatet på filen være:

Menu-punkt1
  æsdkfllsd
  adfkaædkfæd
Menu
  adsfælksdælfklasd
  adsføkasdælfk
Menu
  sdflædsfkglksdg
  sfdlgsjfd

Det er noget mere simpelt end \"funktions-kald\". Samtidig ville det også være mere effektivt. Dit JavaScript bliver først downloadet idet du har vist noget af websiden, d.v.s. at det er klienten som requester \"menu1024.js\". Hvorimod hvis du brugte ASP eller PHP ville det være serveren som producerede menuen og viste punkterne på websiden. Det ville gå en del hurtigere.

Jeg ved godt at dette spm er stillet under \"JavaScript\" men hesselbjerg skulle bare vide at ASP- og PHP-muligheden er der.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 14:20 #11
Det er alment kendt at hvis en surfer møder en webside (i gennemsnit) der tager mere end 7 sekunder at indlæse, hopper han videre.

/CoRex
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 14:56 #12
<ole>
Hvis du laver det i JavaScript, kan du gøre det sådan:

var menu1 = new Array(
  \"link1\",\"linkTekst1\",
  \"link2\",\"linkTekst2\",
  \"link3\",\"linkTekst3\"
);

...osv. Det kan da ikke være væsentligt vanskeligere end en tekst-fil.
corex >> Hvor meget langsommere vil du estimere det vil være at loade en remote .js-fil end at inkludere med SSI? Dels første gang menuen vises - dels de efterfølgende.

Blandt hvem er denne 7-sekunders regel \'alment kendt\'...og hvor og hvornår stammer et sådan bekendtskab fra?
/mvh
</bole>
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 15:29 #13
olebole>Der er noget der kaldes \"Syv dødssynder på webben\". Jeg tror nok at det kommer derfra, denne 7-sekunders regel. Og hvis ikke alle kendte det, så må man meget undskylde. Jeg går bare meget op i indlæsnings-hastighed, da jeg selv ville blive meget irriteret hvis der er noget der tager lang tid. Desuden gør jeg opmærksom på at der er noget der går hurtigere end det andet. Hvis ikke man kan lide forslaget så drop det.

Undskyld hvis jeg har trådt nogle JavaScript-fanatikere over tæerne. :)

/CoRex
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 15:50 #14
Du træder mig ikke over tæerne...jeg spørger for at blive klogere - men hvis du ikke har svaret, kan du jo bare sige det. Du gør ikke opmærksom på noget går hurtigere end andet...du påstår det ganske udokumenteret! :oD
Hvor kommer denne 7-sekunders regel fra, var mit andet spørgsmål...ikke hvad der måtte være afledt af den regel. Har du overvejet, det kunne være en af nettets utallige udokumenterede vandrehistorier?
Virkeligheden viser, at sites med selv meget lange downloadtider er utroligt besøgte.
nikefootball.com og nike-women.com er et par, jeg kender en del statestik for og den viser slet ikke noget i retning af din påstand...tværtimod.
Mon ikke du skal tage f.eks. brugersegmentet med i betragtning i stedet for unuanceret at påstå at surfere hopper videre efter 7 sekunder?
Avatar billede mrcorex Nybegynder
25. april 2001 - 17:02 #15
olebole>Til at starte med skal jeg sige at jeg godt kan se at mit sidste indlæg lyder som om jeg er irriteret. Det er jeg ikke.

Jeg fandt engang et dokument som nævnte en hel del af ting man skal være meget opmærksom på når man laver websider. Det er klart at 7-sekunders reglen er bruger-nuanceret. Det kan der ikke diskuteres noget om. Jeg ville også vente lang tid på hvis jeg vidste at her er noget jeg skal bruge. Men for mennesker der ikke ved hvad de søger efter og virkelig surfer, de er hoppet videre. Det er jo en meget generel påstand som jeg bragte, i håbet om at nogen ville agte mere på download-hastigheden.

Nu har jeg ledt alle gemmer igennem. Jeg kan desværre ikke finde dette dokument. Øv! Jeg vil stadig lede efter det.

Når jeg skriver \"JavaScript-fanatiker\" er det fordi jeg er inde på et JavaScript-område og nævner noget med ASP og PHP. Fyyyy, ikke forstyrre en mands og hans religion. :)

Du skriver \"Du gør ikke opmærksom på noget går hurtigere end andet...du påstår det ganske udokumenteret!\". Her bliver jeg lidt forvirret. Det er da klart at server-side-script er hurtigere, specielt for en førstegangs besøgende af sitet, hvor alt ikke er downloadet. Jeg kan ikke se at jeg behøver at dokumentere noget her. Det er også klart at der også er nuancer her, men jeg tænker meget generelt her, såsom database-håndtering o.s.v. De fleste sites har efterhånden databaser linket op imod webben.

Tilsidst vil jeg sige at jeg stadig tror at man skal holde 7-sekunders-reglen i baghovedet. Der er stadig mennesker som basalt set sidder og surfer. De ved ikke hvor de er på vej hen. Hvis man vil have dem til at blive på ens side nytter det jo ikke at det tager lang tid at downloade siden.

Jeg skal nok prøve at finde mere dokumentation om dette.

/CoRex
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2001 - 10:06 #16
Jeg ved godt, der er download-tids-fundamentalister på nettet, men jeg troede faktisk Jakob Nielsen var den sidste dino, der advokerede for en DL-tid på max. 10 sekunder...det ved jeg nu, ikke er tilfældet ;)
Jeg diskuterer ikke, om du måtte have fundet et dokument engang, der omtaler 7 sekunder som maximal download-tid - det fortæller du mig og det stoler jeg da på.
Der, hvor det kniber er, når det gælder lødigheden af denne påstand. Jeg kunne jo også skrive et, du kunne finde, hvor der stod 30 minutter - men ville det være noget, man skulle tage højtideligt? Hvorfra har jeg f.eks. mine kilder? Hvem siger overhovedet, jeg har undersøgt det (...og hvis, så hvordan?) og ingen ved noget om, om mine konklussioner af det (måske) undersøgte er korrekte.

Første side, man downloader, er formodentligt en anelse hurtigere med SSI, men derefter vil JavaScript-inkluderingen være hurtigst, da klient-maskinen slet ikke henter .js-filen fra serveren, men fra cashen på klient-maskinen.

Det, jeg har problemer med, er din skråsikkerhed. Grunden til, du bliver forvirret, er desværre nok, at du slet ikke kan forstille dig, du tager fejl - eller ikke ved alt. Det kan man dog ret tydeligt læse af dine indlæg, ikke forholder sig sådan.
Man skal ikke tro på alt, hvad man læser - men derimod være kildekritisk...og det er du tydeligvis ikke!

Om du vil holde dig til denne \'7-sekunders-regel\' - af ukendt oprindelse og lødighed - må være din sag, men jeg er overbevist om, du er meget alene...Gud være lovet ;)
/mvh
Avatar billede snowball Novice
26. april 2001 - 10:14 #17
Skal vi nu ikke bare holde os til det der blev spurgt om og så håbe hesselbjerg snart kommer med en kommentar om han kan bruge noget af det vi har skrevet !? :)

Snowball
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2001 - 11:09 #18
Tina >> Du kan gøre sådan:

Lav en fil, der hedder \'menus.js\' og inkluder den her i dit dokument:

<style type=\"text/css\">

</style>
<script language=\"JavaScript\" src=\"menus.js\"></script>
<script type=\"text/javascript\" language=\"JavaScript\">
/********************************************************************************

Skriv i den:

var men0 = new Array(
    \"Om os\",\"testing.html\",
    \"Butik\",\"#\",
    \"Lager\",\"#\",
    \"Reparationer\",\"#\"
);

...osv for de andre menuer. Her kan menu-tekster og links nemt opdateres.
OBS: Dit \'0\' for \'intet link\' er erstattet af \'#\'. Der er IKKE komma efter sidste linie!

Skriv så i dit dokument for menu0:

//MAIN 0

//Main items:
// makeMain(MAIN_NUM,\'TEXT\',\'LINK\',\'FRAME_TARGET\') (set link to 0 if you want submenus of this menu item)
oMenu.makeMain(0,\'Om os\',0)
    //Sub items:
    // makeSub(MAIN_NUM,SUB_NUM,\'TEXT\',\'LINK\',TOTAL,\'FRAME_TARGET\') (set link to 0 if you want submenus of this menu item)
for (i=0; i<men0.length; i+=2) {
    eval(\"oMenu.makeSub(0,\"+(i/2)+\",\'\"+men0[i]+\"\',\'\"+men0[i+1]+\"\',4)\");
}

//MAIN 1  ...osv, osv.

HUSK, at skifte \'men0\' ud med den pågældende menu for de næste. Så burde det køre...dog ikke på under 7 sekunder ;)
/mvh

Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2001 - 11:11 #19
Det kan gøres endnu mere \'sexy\', men dette fungerer. Er du yderligere i tvivl, er du velkommen til at maile mig på: oc@adr.dk
/mvh
Avatar billede mrcorex Nybegynder
26. april 2001 - 20:29 #20
Sorry guys and girls. Jeg er lige nødt til at kommentere. :)

olebole>ENDNU mere kan jeg se at jeg er på et forkert sted. I am sorry! Jeg trækker mig! Jeg ved ikke nok om JavaScript! Jeg ved nok ikke nok om ret meget! Jeg burde ikke have min gang her på Eksperten. Er du tilfreds? Er det det du vil opnå?

Du gør mig lidt sur, når jeg bare prøver at hjælpe hesselbjerg. Jeg ved ikke rigtig hvad der er dit problem. Går du heller ikke over vejen, før du får et dokument i hånden som siger at vej-belægningen er sikker nok?

Om jeg er skråsikker. Næhhh, specielt ikke efter dine kommentarer. Der er vist ikke ret meget tilbage.

Den der stødte mig mest er at du siger at jeg slet ikke kan forestille mig at jeg tager fejl og ikke ved alt. Nej, selvfølgelig ved jeg ikke alt. Jeg er chokeret bare du kan komme med den tanke. Det må jo betyde at du....

Hvis der er nogen der er kildekritisk, så er det mig. Netop derfor kommenterer jeg dette. At jeg så ikke lige kan finde det dokument, som du oven i købet påstår at jeg eller nogen anden bare har skrevet \"for sjov\". Det var sgu et led i en undersøgelse i et eller andet Magasin, som jeg ikke kan huske navnet på. Godt nok blev undersøgelsen foretaget en 3-4 år tilbage, men der er stadig nogle mennesker på langsomme linier.

Noget af det er faktisk \"common sence\", men det lyder for mig som om det er et fjernt begreb for dig.

Olebole, jeg håber at dette afklarer nogle ting og jeg håber at vi kan ses igen i et andet forum.

Med disse ord trækker jeg mig fuldstændig. Jeg håber ikke at nogen ser dette som om jeg smækker med døren. Men stødt det blev jeg sgu.....

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
26. april 2001 - 20:48 #21
Ahhhhh, der fik jeg lige luft og samtidig også læst det hele engang til. Fint nok! Man er ikke færdig med at lære. Det har jeg fået læst og beskrevet.

En kendt talemåde:
Hvis du tror at du er færdiguddannet, er du mere færdig end uddannet!

Med disse ord takker jeg af og forhåbentlig er bedre til at have min dokumentation i ryggen, næste gang jeg påstår noget.

/CoRex
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
26. april 2001 - 21:17 #22
Jeg er overrumplet og utrolig glad for at der er så mange, der gerne vil hjælpe mig. Undskyld ventetiden...men jeg tog mig lige en fridag fra computeren....det havde jeg lige brug for.

Inden jeg kommer til sagen vil jeg lige sige at adresser er gode at have og da jeg nok ikke er så god til at samle point så vil jeg være glad hvis jeg kan kontakte jer \"kloge hoveder\" en anden god gang. (desværre jo så ingen point)......

Jeg startede med starten og var inde og kigge på svar fra dengalepose/snowball..Jeg kiggede på din site og jeg går ud fra at den første \"js\" du henviser til at det er den der styrer menuen ...og at den anden du henviser til at det er selve html-filen.....jeg vil lige kigge på det og vil prøve mig lidt frem...

om der findes andre og bedre muligheder...det er muligt..der var nogle forskellige svar....men jeg takker for henvisningen til din site

......og jeg takker alle jer andre for jeres ulejlighed...håber at jeg engang bliver så god at jeg vil kunne hjælpe nogen af jer. Ha´ en god aften.
Mange kærlige hilsner Tina
Avatar billede snowball Novice
26. april 2001 - 21:23 #23
hesselbjerg: Du skal bruge 2 filer til menuen.

http://www.j-cgeertsen.dk/navcond.js og http://www.j-cgeertsen.dk/menu1024.js ! Selve udseendet af menuen ændrer du i menu1024.js !

Snowball
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
26. april 2001 - 21:29 #24
Tak!

Tina
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
26. april 2001 - 21:35 #25
...måske har jeg trykket på den forkerte knap snowball og dengalepose er måske ikke en og den samme ....såfremt jeg har taget fejl så er jeg grueligt ked af det....

Tina
Avatar billede snowball Novice
26. april 2001 - 21:47 #26
Nej, vi er ikke en og samme person. Man må jo kun ha\' 1 profil her på Eksperten. Jeg lavede heller ikke et svar som de andre gjorde så derfor kunne du heller ikke gi\' mig nogle point og da du nu har accepteret så kan jeg ikke lave et svar så du kan gi\' mig point.

Men hvis det var meningen af vi mere eller mindre skulle ha\' delt point\'ene, så kan det da være at dengalepose.dk er flink nok til at gør det :)

Snowball
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
26. april 2001 - 23:07 #27
Fejl eller ej..point eller ikke..Jeg har da bare flere point jeg kan dele ud af hvis det skal være det....det var bare en stor dum fejl.
Jeg tror lige at jeg skal sove lidt på det. Jeg har lige siddet og kigget det hele igennem. Faktum er at der er ikke tale om asp eller php.
Jeg har heller ikke et program der kan skabe en class fil. Men jeg vil lige sove på det og kunne godt tænke mig at vende tilbage til emnet igen i morgen.
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
26. april 2001 - 23:07 #28
Fejl eller ej..point eller ikke..Jeg har da bare flere point jeg kan dele ud af hvis det skal være det....det var bare en stor dum fejl.
Jeg tror lige at jeg skal sove lidt på det. Jeg har lige siddet og kigget det hele igennem. Faktum er at der er ikke tale om asp eller php.
Jeg har heller ikke et program der kan skabe en class fil. Men jeg vil lige sove på det og kunne godt tænke mig at vende tilbage til emnet igen i morgen.
Avatar billede snowball Novice
26. april 2001 - 23:19 #29
Det går nok :)

Men du skal da være velkommen til og vende tilbage hvis du har flere spørgsmål om den menu jeg bruger på www.j-cgeertsen.dk ! :)

Snowball
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. april 2001 - 23:37 #30
http://www.egenhjemmeside.dk/Java/TopMenu/dropmenu.htm
Bare lige en sidebemærkning, her er noget lign. snowball´s menu.
Til fri afbenyttelse.

//apollo69
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 09:40 #31
Til Snowball: Det kræver et specielt program for at lave en .js fil ikkesandt. Jeg kan ikke komme ind i nogen af dine filer så det betyder vel at jeg mangler det pågældende program...måske er det i virkeligheden kommentaren fra ole bole, jeg kan bruge....den med ...
var menu 1 - new Array....osv
Bedste hilsner..Tina
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2001 - 09:59 #32
corex >> Har man ikke pære må man ævle!
Hvis man er kildekritisk, kan man i det aller mindste huske, hvilken kilden var til de undersøgelser, man citerer - som værende noget, man bør rette sig efter - om ikke andet så bare navnet på magasinet :)
Jeg regner absolut ikke mig selv som altvidende...tværtimod! Det skilter jeg heller ikke med.
Jeg går blot i rette med nogle ting, du udokumenteret fremstiller som facts - men på den anden side, forholder du dig jo heller ikke til substansen i min kritik på disse punkter.
3-4 gamle undersøgelser omhandler et WWW, der er var halvt så gammelt, som idag - og sjældent videre relevante
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 10:00 #33
Kære olebole..

vil du være en anelse mere præcis mht din kommentar skrevet kl. 14.56 den 25.04.

Jeg ved godt det grundlæggende at array er en hylde og at den ikke skal stå i bodyen....

...hvordan vil du have at jeg skal flette mine ting sammen med det du nu skrev?

Kærlig hilsen Tina
Avatar billede snowball Novice
27. april 2001 - 10:02 #34
hesselbjerg: Nej, du skal bare åbne filen i f.eks. Notepad !

Snowball
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 10:10 #35
snowball:ok sorry..jeg nægtes dog fortsat adgang til din menu800.js ...Jeg bruger nemlig 800x600.

ok, jeg forstår at jeg bare skal ind og rette i den....men formatet js...hvad kræver det som egentligt udgangspunkt? Jeg er bare nysgerrig!

Tina
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 10:19 #36
......ok, jeg er med....jeg kan også lave en \".js\" fil.

Tina
Avatar billede snowball Novice
27. april 2001 - 10:20 #37
hhmm...du skulle nu gerne kunne hente http://www.j-cgeertsen.dk/menu800.js men jeg kan da sende den til dig hvis du skriver din email !?

Dog er den eneste forskel på menu1024.js og menu800.js at bredden på \"kasserne\" er lavet mindre og det samme er skriften, men det kan du jo nemt ændre i menu1024.js !

Mht. hvad .js filer kræver, så er det ikke noget jeg skal gøre mig helt vild klog på, men det kræver vel bare en alm. browser for at afvikle filen !

Snowball
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 10:24 #38
...ok, jeg har nu menu 800. Tak skal du have. Jeg vil lige kigge lidt på den.

Tina
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 12:07 #39
Snowball:Pyh ha...det virker altid uoverskueligt første gang man går ind og ser på sådan noget, synes jeg. Faktum er at jeg skal bibeholde den eksisterende menu, og så går jeg ud fra at jeg skal henvise fra den ene js fil (her:menu800.js) til den anden js fil. Hvor henviser jeg? Er den måske i virkeligheden så nem at jeg bare skal skifte de mere overfladiske ting ud såsom farver, antal submenuer osv........

Tina
Avatar billede snowball Novice
27. april 2001 - 12:50 #40
Hvis du skal beholde din eksisterende menu, så kan du slet ikke bruge den fil du har hentet fra min side, da menuerne ikker er bygget op på samme måde !!!

Jeg har rodet lidt med og få selve menuen fra dit script ned i en selvstændig vil, men det er desværre ikke lykkedes mig ;(

Snowball
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 14:32 #41
nu har jeg forsøgt mig med olebole´s forslag. Det er sørme´hårrejsende. En lettelse er det dog at \"skidtet\" fungerer stadig....men jeg er ikke helt klar over om menuen bliver hentet ind som hensigten var .....

Olebole: gider du checke?
Har jeg gjort noget forkert eller fungerer det efter hensigten?
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 14:33 #42
snowball: sødt af dig snowball ....jeg har da været inde og kigge men jeg bliver bare så forvirret.........

Tina
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
27. april 2001 - 14:43 #43
Nu vil jeg holde fyraften.....min søn skal hentes fra børnehaven. Foreløbig tusind tak for al jeres hjælp.

De aller bedste hilsner Tina
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
28. april 2001 - 23:38 #44
Kære allesammen.
Efter et par dages betænkningstid og med hjælp fra olebole .....og med endnu mere hjælp fra olebole, så er mit spørgsmål besvaret og mit projekt er lykkedes.
Jeg var en klodsmajor mht mine point en anden en fik dem ved et uheld, men alligevel hjalp olebole mig igennem mine store vanskeligheder...det er jeg ham dybt taknemmelig for.
Se resultatet af vores fælles anstrengelser på adr: www.antique-design.dk

Også tak til jer andre....
Mange kærlige hilsner og tanker Tina