Avatar billede nielsmo Nybegynder
27. december 2005 - 18:55 Der er 3 kommentarer

arranger efter dato

HeY ;)

Jeg har en tabel der hedder dagbog.

id | staevne_id | indhold | dato (dd-mm-yyyy tt:mm:ss)

Og nu vil jeg gerne arrangere disse rækker efter dato, sådan at jeg får dem ud sådan her:

[indhold]

nu har jeg ledt og ledt, men jeg synes ikk rigtigt jeg kan finde nogle spørgsmål der kan komme mig nærmere et svar

/Viels
Avatar billede cpufan Juniormester
27. december 2005 - 20:55 #1
sql= "select * from dagbog order by dato desc"
conn.execute(sql)

eventuelt...
Avatar billede nielsmo Nybegynder
27. december 2005 - 21:11 #2
ja... men jeg vil jo kun have dato vist én gang, og så alle dem der har samme dato under.... den du foreslår vil jo bare hente dem alle sammen ind, og så vise datoen ved dem alle sammen....
Avatar billede kimovitch Nybegynder
29. december 2005 - 16:04 #3
Det skal du løse i den kode, der viser resultatet. Dit recordset er en liste, hvor alle rækker har samme format, så du kan ikke få overskrifter på hist og pist (med mindre du bruger ms sql og får outputtet i xml-format).

Når du har alle poster sorteret efter dato i et recordset (rs) kan du gøre således for at gruppere efter datoer:

do while not rs.eof
  naesteDato = rs("dato")
  response.write naesteDato & "<br>"
  do while rs("dato") = naesteDato
      response.write rs("staevne_id") & "<br>" ' osv
      rs.moveNext
      if rs.eof then
        exit do
      end if
  loop
end if

-kim