Avatar billede hensker Nybegynder
26. december 2005 - 16:44 Der er 6 kommentarer

Opdatering af Catalyst 4.2

Hej

Jeg er ikke helt sikker på om dette spørgsmål er i den rigtige kategori, men jeg har en Acer Ferrari 3200 med et ATI Mobility Radeon 9700 med driveren Catalyst 4.2 og jeg vil gerne spille DoD:S :D. Den siger så at jeg skal opgradere min driver til grafikkortet.

Så jeg vil gerne opgradere Catalyst 4.2 til 5.13, men er der noget jeg skal gøre før jeg kaster mig ud i det. F.eks. som at uninstallere min gamle driver eller skal jeg bare downloade og køre programmet.

Mvh. Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 16:47 #1
Altis fjerne gamle drivee før man lægger nye ind :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 16:47 #2
altis = altid
Avatar billede hensker Nybegynder
26. december 2005 - 17:06 #3
ok så downloader jeg en uninstaller og så installerer den nye driver.
Hvis jeg ikke har forstået det korrekt så informer mig. Ellers så smid et svar så jeg kan gøre mig fortjent til din hjælp :D
Avatar billede hensker Nybegynder
26. december 2005 - 17:39 #4
hmm det var åbenbart ikke så simpelt alligevel.

Jeg har fjernet Catalyst 4.2 ved hjælp af uninstaller der var på denne side https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27 og så catalyst 5.13 som jeg også fandt på denne side, men når jeg næsten har installeret siger den at der er en INF error og bagefter siger den: setup wasunable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup.

Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal
Avatar billede trekkies Juniormester
26. december 2005 - 21:50 #5
Hvorfor henter du ikke driveren via Acer's hjemmeside:
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/ferrari_3200/driver/winxp/vga.zip

Her er de andre opdateringer til Acer Ferrari 3200:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/ferrari3200.html
Avatar billede hensker Nybegynder
27. december 2005 - 17:25 #6
så vidt jeg kan se er det den samme pakke man kan downloade fra ATI's egen hjemmeside. Det ser nemlig ud til at begge pakker indeholder det samme.

Jeg har også prøvet at installere den pakke fra Acers hjemmeside men den kommer stadig med en severe fejl der lyder sådan her:
INF error
Video driver not found.

Når jeg så trykker ok kommer denne besked som jeg skrev tidligere:
Setup was unable to complete the installation.
Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup.

Men hvis I ikke har nogen ideer tror jeg bare at jeg gendanner min computer til et tidligere tidspunkt og får nogen fra min klasse til at kigge på min computer. De har altid nogen gode ideer til hvad man skal gøre... Godt Nytår :)